سرخط خبرها

عراق در پی میزبانی نشست اتحادیه پارلمانی عربی در ماه نوامبر

رئیس مجلس عراق خبر داد که این کشور در پی برگزاری نشست اتحادیه پارلمانی عربی در ماه نوامبر است.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، در دیدار با «محمدرضا مجیدی»، دبیر کل اتحادیه پارلمان های آسیایی، و «فائز الشوابکه»، دبیر کل اتحادیه پارلمان های عربی، از تصمیم عراق برای برگزاری نشست پارلمانی اتحادیه عرب در بغداد در ماه نوامبر آینده خبر داد.

الحلبوسی در این دیدار بر تلاش مجلس عراق جهت برگزاری موفق نشست کمیسیون های برنامه ریزی و بودجه پارلمان های آسیایی در بغداد تأکید کرد و گفت که پارلمان های آسیایی و عربی با تقویت دیپلماسی پارلمانی برای حل اختلافات میان کشورها تلاش کنند.

او همچنین از تصمیم عراق برای برگزاری نشست پارلمان های عربی در بغداد در ماه نوامبر آینده جهت بررسی مسائل مهم منطقه خبر داد.

دبیر کل اتحادیه پارلمانی های آسیایی نیز در این دیدار برگزاری نشست های بین المللی در عراق را نشان دهنده ثبات و پیروزی عراق بر تروریسم دانست.

دبیر کل اتحادیه پارلمان های عربی نیز برگزاری موفق نشست کمیسیون های برنامه ریزی در عراق و نیز تحرکات پارلمان عراق در سطح بین المللی را شایسته تقدیر دانست.

نشست کمیسیون برنامه ریزی و بودجه اتحادیه پارلمان های آسیایی میان 3-5 سپتامبر با مشارکت 16 کشور عربی و آسیایی در بغداد برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه عراق نیز امروز از برگزاری نشست مهم وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره به ریاست عراق خبر داد.

منبع
پارلمان عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا