سرخط خبرهاسیاسی

آیا وزیر خارجه لبنان در لیست تحریم های امریکا قرار دارد؟

روزنامه «النهار» بخش تازه ای از مذاکرات «سعد الحریری» با «مایک پومپئو» را فاش کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه لبنانی «النهار» با انتشار گزارشی خبر داد که «سعد الحریری» در سفر اخیر خود به امریکا در دیدار با «مایک پومپئو» موضوع تحریم های امریکا علیه شخصیت های لبنانی را بررسی کرده است.

براساس این گزارش، الحریری در این دیدار به گزارش های غیر رسمی درباره لیست چهره های لبنانی که امریکا می خواهد آنها را در لیست حامیان تروریسم قرار دهد و از همه آنها مهم تر «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان، پرداخته است.

در این گزارش که با عنوان «پرونده سری الحریری در دیدار با پومپئو چه بود» منتشر شده تأکید شده که الحریری درباره تبعات منفی درج نام باسیل در لیست تحریم های امریکا پرداخته و تأکید کرده که این کار در فعالیت های دولت لبنان به ریاست سعد الحریری اختلال ایجاد می کند.

این گزارش افزوده که الحریری از سرنوشت دولت خود در صورت تحریم یک وزیر مهم یعنی جبران باسیل که روابط نزدیک و مستقیم با رئیس جمهور لبنان دارد ابراز نگرانی عمیق کرده و گفته که در این صورت ادامه اداره دولت برایش بسیار دشوار خواهد بود.

نویسنده این گزارش اظهار داشته که اطلاعاتی که به دست آورده به همین حد بسنده می کند و «می توان فرض کرد که منحصر ماندن تحریم های امریکا به شخصیت های حزب الله و عدم صدور لیست جدید ازجانب امریکا نشان می دهد که دست کم تا اینجای کار مذاکرات الحریری موفق از آب درآمده است».

اخیرا امریکا بانک «جمال ترست» را در لیست گروه های تروریستی خود قرار داد که این اقدام در لبنان سروصدای بسیاری به پا کرد چون این بنک بعد از بانک لبنان ـ کانادا دومین بانک لبنانی است که در لیست تحریم های امریکا قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا