سرخط خبرها

تلاش های «نوری المالکی» برای جلوگیری از ایجاد شکاف در حشد الشعبی

یک منبع نزدیک به نیروهای حشد الشعبی خبر داد که اختلاف محور «ابومهدی المهندس» با دولت عراق به مرحله شکاف میان نیروهای حشد الشعبی رسیده است.

میدل ایست نیوز: منابع نزدیک به نیروهای حشد الشعبی از وساطت «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون، برای رفع اختلافات میان «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد الشعبی و «ابومهدی المهندس»، نایب رئیس این سازمان، خبر دادند.

به گزارش «الموازین نیوز»، در پی شدت گرفتن اختلافات میان ابومهدی المهندس، فرمانده میدانی نیروهای حشد، با فالح الفیاض و عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، برخی چهره های سیاسی ازجمله نوری المالکی در حال وساطت برای کاهش اختلافات هستند.

این منابع افزوده که هدف از این وساطت ها متقاعدکردن المهندس به اجرای دستورات دولت در امور نظامی و خودداری از اقداماتی مانند تشکیل نیروی هوایی است که از آن نوعی هم آوردطلبی برداشت می شود.

از دیگر مسائل مورد اختلاف عدم پایبندی به دستور کمیته بحران درباره حوادث حمله به زاغه های حشد الشعبی و نیز جابه جا کردن یگان های مسلح حشد بدون هماهنگی با ستاد مشترک است.

به گفته این منابع این اختلافات باعث شکاف در نیروهای حشد الشعبی شده و برخی گردان های وابسته به ایران مانند حزب الله و جنبش نجباء و سرایا الخراسانی و سرایا سیدالشهدا و امثال آن که خود را گروه «مقاومت» می خوانند مسیری متفاوت با مسیر دولت عراق و نیز مسیر گردان هایی مانند نیروی رزمنده العباس و سرایا السلام که تابع مرجعیت در نجف هستند پیش گرفته اند.

منبع
الموازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا