سرخط خبرهاسیاسی

نماینده دائم عراق در اتحادیه عرب خواستار عضویت مجدد سوریه در این اتحادیه شد

«احمد نایف الدلیمی»، نماینده دائم عراق در اتحادیه عرب خواستار عضویت مجدد سوریه در این اتحادیه شد.

میدل ایست نیوز: «احمد نایف الدلیمی»، نماینده دائم عراق در اتحادیه عرب خواستار عضویت مجدد سوریه در این اتحادیه شد.

الدلیمی در یکصد و پنجاه و دومین نشست عادی نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه عرب که به ریاست عراق در قاهره برگزار می شود، از سوریه، یمن و لیبی خواست اختلافات را کنار گذاشته و از رهگذر گفت‌وگو و مذاکره، امنیت و ثبات را در کشورهایشان برقرار سازند.

وی با بیان اینکه منطقه عربی با چالش‌های فزاینده‌ای دست و پنجه نرم می کند که نیازمند بازنگری در نحوه برخورد با این چالش هاست، بر لزوم پرهیز از سیاست‌های تنش‌زا و مداخلات خارجی و همکاری برای تحقق آرمان های مشروه ملت های منطقه تاکید کرد.

الدلیمی در ادامه گفت: «عراق درد و رنج‌های بسیاری را به خاطر فعالیت‌های تروریستی و خرابکارانه داعش متحمل شد اما ارتش عراق توانست این گروه تروریستی را از کشور بیرون رانده و امکان آغاز بازسازی شهرها را فراهم کند.»

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از عراق در روند بازسازی، عنوان کرد: «مساله فلسطین، مساله مرکزی عرب‌ها باقی می ماند و جامعه جهانی باید به مسئولیت های خود برای پایان دادن به اشغالگری و برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس عمل می کند.

قرار است نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه عرب پیش‌نویس دستورکار یکصد و پنجاه و دومین نشست وزاری خارجه این اتحادیه را که قرار است روز سه شنبه به ریاست «محمد علی الحکیم»، وزیر خارجه عراق برگزار شود، ارائه کنند.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا