سرخط خبرهاسیاسی

عربستان در واکنش به وعده انتخاباتی نتانیاهو، خواستار جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد

عربستان اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر الحاق اراضی کرانه باختری اشغالی به اسرائیل در صورتی پیروی در انتخابات را مردود دانست و آن را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر الحاق اراضی کرانه باختری اشغالی به اسرائیل در صورتی پیروی در انتخابات را مردود دانست و آن را محکوم کرد.

در همین رابطه، ریاض همچنین خواستار تشکیل جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه برای گفت‌وگو و رایزنی درباره سخنان نتانیاهو مبنی بر الحاق اراضی کرانه باختری به اسرائیل در صورت پیروزی در انتخابات شد.

ریاض با مردود دانستن اقدام اسرائیل، وعده انتخاباتی نتانیاهو را در حق مردم فلسطین بسیار خطرناک توصیف کرد و آن را نقض آشکار منشور سازمان ملل و مبانی بین المللی برشمرد.

نیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود درصورت رأی آوردن در انتخابات آینده، حاکمیت اسرائیل را بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت در کرانه باختری تحمیل خواهد کرد.

او در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: «بلافاصله پس از انتخابات می توانیم حاکمیت خود را بر یک سرزمین اعمال کنیم» و افزود به شرطی که «به من رأی اعتمادی آشکار بدهید… قصد خود برای تحکیم حاکمیت اسراییل بر غور اردن و شمال کرانه باختری را اعلام می کنم، این خیلی مهم است،. چون مرزهای شرقی ما بلندی های جولان است که ترامپ حاکمیت ما را بر آن به رسمیت شناخت».

او افزود که باید به مرزهای ثابت اسرائیل برسیم تا کرانه باختری به جایی مانند نوار غزه تبدیل نشود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا