سیاسی

اتهام‌زنی به «نوری المالکی» مبنی بر قاچاق صدها میلیارد دلار به خارج عراق/دفتر المالکی: دیگر کسی فریب این دروغ‌ها را نمی خورد+فیلم

فعال رسانه‌ای لبنانی با انتشار فیلمی مدعی شد «نوری المالکی» صدها میلیارد دلار اموال عراق را در داخل هواپیمایی قصد داشت به کشوری اروپایی انتقال دهد.

میدل ایست نیوز: برخی شبکه‌های اجتماعی با انتشار فیلمی مدعی شدند مقامات امنیتی فرودگاه دبی صندوق‌های مملو از دلار را که ارزش آن به صدها میلیارد دلار می رسد و از خزانه عراق به سرقت رفته کشف و ضبط کرده اند. این صندوق‌ها در داخل هواپیمای خصوصی که متعلق به «نوری المالکی» بوده توقیف شده است. این هواپیما قصد داشته مبالغ مذکور را به یکی از کشورهای اروپایی قاچاق کند.

«ماریا معلوف»، فعال رسانه‎ای لبنانی با انتشار این فیلم، مدعی شد دلارهای قاچاق شده معادل بودجه 10 کشور عربی به مدت 5 سال است.

در همین رابطه، «هشام الرکابی»، مدیر دفتر رسانه‌ای نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون ضمن تکذیب این خبر عنوان کرد: «دروغ‌های شما دیگری نمی تواند کسی را بفریبد، من معتقدم کلیپ تصویری مذکور قدیمی است و بنا به اطلاعات موجود مربوط به اموال قاچاق شده از لیبی است که به دوران رژیم قذافی باز می گردد.»

 

 

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا