اجتماعی

حضور «برهم صالح» در مراسم عزاداری عاشورا + تصاویر

رئیس جمهور عراق گفت که ایستادگی ملت عراق دربرابر داعش شمه ای از ارزش های قیام امام حسین(ع) بود.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با حضور در مسجد «برزنجه» در کردستان عراق روز عاشورا را گرامی داشت.

رئیس جمهور عراق با سخنرانی کوتاهی در این مراسم گفت که «امام آزادگان شخصیتی منحصر به فرد در طول تاریخ بود که یاد کردن وی به معنای یاد کردن از اخلاق اسلامی و ارزش های انسانی و ایستادن دربرابر چالش های سخت است» و افزود که «امام حسین کسی بود که جان پاک خود را فدای رسالت انسانی خود کرد و بدین ترتیب کربلا پس از شهادت او به یکی از قله های ارزش های جاودانه انسانی تبدیل شد».

رئیس جمهور عراق درس گرفتن از این انقلاب فکری انسانی عظیم را برای تثبیت ارزش های عدالت و برابری و پاکدستی در زندگی کنونی بسیار مهم خواند و تأکید کرد که عراق امروز نیازمند یکپارچگی در راستای بازسازی و اصلاحات است.

او ایستادگی ملت عراق دربرابر داعش و پیروزی بر آن را شمه ای از ارزش های قیام امام حسین(ع) دانست و گفت که مبارزه با افراط گرایی و ایستادگی در برابر زور و استبداد همگی مسائلی بود که امام حسین(ع) در دفاع از آن به پا خواستند.

صالح اظهار داشت که ملت عراق از عرب و کرد و ترکمن و مسلمان و مسیحی و ایزدی و صابئی از نظامی و غیر نظامی همه در کنار هم با داعش جنگیدند تا نشان دهند که اتحاد آنان برای صیانت از وجود و آینده شان امتداد طبیعی سابقه آنان در طول تاریخ است.

وی افزود که امام حسین(ع) همواره ما را به آزادگی و خیرخواهی و افزایش آگاهی تا سطح به چالش کشیدن قدرت سیاسی و اجتماعی و مبارزه با خشونت و عشق به میهن و تکمیل پروژه اصلاحی اش فرامی خواند.

او در پایان عراق را امانتی خواند که حفظ امنیت و ثبات و شکوفایی و کرامت و استقلال ملی آن اولویت ها و مسئولیت فرد فرد ملت است.

منبع
پایگاه رسمی رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا