سرخط خبرها

واکنش مقامات فلسطینی به وعده انتخاباتی «نتانیاهو»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد که درصورت تحقق این وعده همه توافق نامه ها با اسرائیل صرف نظر از تبعات آن لغو خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد که اگر «بنیامین نتانیاهو»، به وعده خود درباره اشغال غور اردن و شمال بحر المیت عمل کند همه توافق نامه ها با اسرائیل را لغو خواهد کرد.

عباس تأکید کرد که به محض تثبیت حاکمیت اسرائیل بر هر بخشی از خاک اسرائیل همه توافق نامه ها بر باد خواهد رفت و افزود که «دفاع از حقمان و تحقق اهدافمان از هر راهی صرف نظر از نتیجه آن حق ماست».

«عزام الاحمد»، عضو کمیته اجرایی سازمان رهایی بخش فلسطین نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت که «نتانیاهو نه صلح می خواهد، نه معامله، نه تشکیل کشور فلسطین، و برای این کار طرح موسوم به معامله قرن را دستاویز کرده، او می خواهد فلسطین تا ابد منطقه خودمختار باشد».

«صائب عریقات»، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان رهایی بخش فلسطین هم تحقق این وعده را یک جنایت جنگی و تثبت نظام تبعیض نژادی خواند و گفت که «اگر نتانیاهو بتواند چنین کاری کند هر گونه احتمال صلح را تا صد سال آینده زیر خاک خواهد برد».

«حنان العشراوی»، از دیگر مقامات سازمان رهایی بخش نیز اظهارات نتانیاهو را نقض آشکار قوانین بین المللی و سرقت اراضی و پاک سازی نژادی و ویران کننده هر احتمالی برای صلح دانست.

او گفت که هربار انتخاباتی در اسرائیل برگزار می شود همه از حقوق و زمین های فلسطینیان مایه می گذارند و این از تبعیض نژادی هم بدتر است چون یک ملت کامل دارای حق تاریخی و هویت و فرهنگ را نادیده می گیرد.

«حازم قاسم»، سخنگوی حماس نیز گفت که ملت فلسطین به مقاومت و مبارزه خود برای بیرون انداختن اسرائیل از خاکش ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا