سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه ایران: اظهارات پومپئو دروغ پردازی است

«عباس موسوی» اظهارات «مایک پومپئو» درباره مسئولیت ایران در حمله به پالایشگاه عربستان را دروغ پردازی دانست.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر نقش داشتن ایران در حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان را رد کرد و گفت که « اینگونه اظهارنظر‌ها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه‌ریزی سازمان‌های مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه‌سازی برای اقداماتی در آینده است».

«عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه، (15 سپتامبر) در واکنش به این سخنان گفت که «آمریکایی‌ها سیاستی به نام فشار حداکثری در پیش گرفتند که ظاهراً به دلیل ناکامی‌ها به سمت دروغ حداکثری گرایش پیدا کرده است».

او سخنان وزیر خارجه آمریکا را «اتهام‌زنی‌ها و اظهارنظرهای کور و بی‌حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیرقابل درک و بی‌معنی» دانست و مقامات آمریکایی را متهم کرد که «اصول حداقلی را نیز درنوردیده‌اند.»

گروه انصار الله (حوثی) در یمن روز شنبه از حملات پهپادی خود به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی در شهرهای بقیق و خریص خبر دادند که به آتش‌سوزی‌هایی در این تاسیسات منجر شد.

برخی منابع مطلع به خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ گفته‌اند که پنج میلیون بشکه نفت در روز از ظرفیت تولید نفت عربستان کم شده و به نصف رسیده است.

«مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه ۲۳ شهریور جمهوری اسلامی ایران را مسئول این حملات دانست.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا