اقتصادیسرخط خبرها

سفیر امریکا: عراق هنوز برای سرمایه گذاران خارجی جذاب نیست

سفیر امریکا در عراق تأکید کرد که عراق باید روند راه اندازی کسب و کار را تسهیل کند.

میدل ایست نیوز: «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده در بغداد، تأکید کرد که فضای سرمایه گذاری در عراق هنوز برای سرمایه گذاران امریکایی و خارجی مناسب نیست.

او در سخنانی در کنفرانس بین المللی انرژی که روز شنبه (14 سپتامبر) در بغداد آغاز به کار کرد تأکید کرد که دولت عراق باید درک کند که سرمایه گذار فقط در صورتی آماده سرمایه گذاری در یک پروژه است که درآمدهای منطقی از آن دریافت کند و به خصوص در پروژه هایی که سرمایه کلان لازم دارد، مانند پروژه های انرژی لازم است که فضای فعالیت تا حد زیادی بهبود یابد تا سرمایه گذار به فعالیت تشویق شود.

تولر افزود که ایالات متحده از تلاش های عراق برای تسهیل فعالیت بازرگانی در این کشور حمایت و به دولت عراق کمک می کند که به ضابطه های بین المللی لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مربوط به مجوزها و گمرک و مالیات و راه اندازی کسب و کار برسد.

او یکی از اصلی ترین مؤلفه های فعالیت تجاری در هر کشوری را آسانی راه انداختن کسب و کار دانست و گفت که عراق در این باره به مسیر اشتباه رفته و براساس گزارش بانک جهانی در تسهیل کسب و کار از رتبه 168 در سال 2018 به رتبه 171 در سال 2019 افت کرده است.

تولر تأکید کرد که ایالات متحده از روند رو به رشد عراق خوشحال است اما عراق همچنان نیازمند پیشرفت های بیشتری است و یک نمونه آشکار آن سوزاندن گاز استخراج شده با نفت است که خلاف سیاست خودکفایی در تولید انرژی و هدررفتن اموال عمومی است و از این گاز می توان برای تولید برق و تأمین نیاز سوخت کارگاه ها استفاده کرد.

او افزود که به نظر امریکا ثبات بخش انرژی عراق مقدمه ضروری توسعه فرصت های اقتصادی و بهبود زندگی مردم عراق است.

کنفرانس بین المللی انرژی عراق روز گذشته با حضور دبیر کل سازمان اوپک و نمایندگان شرکت های بزرگ فعال در بخش انرژی جهان در بغداد آغاز به کار کرد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا