سرخط خبرها

اسپوتنیک: حملات صبح سه شنبه در البوکمال کار هواپیماهای امریکایی است/ دیده بان حقوق بشر سوریه: دست کم 10 نفر کشته شده اند

دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد که در حمله تازه به زاغه مهمات در مرز عراق و سوریه دست کم 10 نفر کشته شده و خود زاغه نابود شده است.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «اسپوتنیک» خبر داد که حملات بامداد امروز (سه شنبه) در منطقه البو کمال سوریه علیه نیروهای وابسته به ایران کار هواپیماهای ائتلاف امریکا بوده است.

به گزارش این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه، هواپیماهای تابع ائتلاف امریکا صبح امروز چهار حمله در منطقه البو کمال در مرز عراق و سوریه انجام داده اند و مراکزی تابع حشد الشعبی را هدف قرار داده اند.

این منابع گفته اند که هدف این حملات روستای هری در 5 کیلومتری خاک عراق در شرق البو کمال بوده است.

همزمان دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد که در پی حمله هواپیماهای ناشناس به نیروهای عراقی وابسته به ایران در منطقه هری در حومه البو کمال سوریه دست کم 10 تن کشته و چندین نفر زخمی شده اند.

در گزارش این مرکز غیر دولتی مستقر در لندن آمده که این حملات همچنین یک زاغه موشک و مهمات و دو مرکز دیگر در منطقه را هدف قرار داده و عملا کل زاغه را نابود کرده است.

در این گزارش تأکید شده که کشتگان همه تابعیت عراقی دارند و آمار آنها رو به افزایش است زیرا وضعیت چند تن از مجروحان وخیم است.

پیش از این منابع خبر داده بودند که بامداد سه شنبه هواپیمایی ناشناس یک پایگاه نیروهای عراقی وابسته به ایران در مرز عراق و سوریه و نزدیک شهر البوکمال را هدف قرار داده است.

این منطقه شاهد تجمع نیروهای حشد الشعبی تابع ایران و حملات مکرر هواپیماهای ناشناس به این نیروهای عراقی که در قالب حشد الشعبی عراق فعالیت می کنند بوده است.

حمله هوایی تازه به مواضع نیروهای وابسته به ایران در مرز عراق و سوریه

منبع
دیده بان حقوق بشر سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا