سرخط خبرهاسیاسی

تاکید «برهم صالح» و «مسعود بارزانی» بر تداوم گفت‌وگوها میان بغداد و اربیل

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق که به اربیل سفر کرده است، با «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق که به اربیل سفر کرده است، با «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار بر تداوم گفت‌وگوها میان اربیل و بغداد به منظور دست یافتن به راهکاری برای حل و فصل مسائل مورد اختلاف میان دو طرف تاکید کردند.

دو طرف همچنین ضمن تبادل دیدگاه‌ها در قبال تازه‌ترین تحولات سیاسی در عراق و منطقه، در خصوص مناسبات اربیل-بغداد به ویژه مسائل مربوط به بودجه سال آینده کشور، وضعیت مناطق مورد مناقشه و تهدیدات تروریستی به رایزنی پرداختند.

برهم صالح و مسعود بارزانی در پایان ضمن تاکید بر تدوام گفت‌وگوها برای حل و فصل مشکلات و پایبندی به قانون اساسی، درمورد فرایند سباسی در اقلیم کردستان و لزوم یکپارچگی و همبستگی میان طیف‌های مختلف کردستان رایزنی کردند.

رئیس جمهور عراق پیشتر با «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار کرده و طرفین بر وجود فرصتی مناسب برای حل و فصل ریشه‌ای اختلافات میان بغداد و اربیل بر مبنای اجرای همه بندهای قانون اساسی تاکید و عنوان کرده بودند که حل این اختلافات به سود همه مردم عراق خواهد بود.

منبع
رودلو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا