سرخط خبرهاسیاسی

اختصاصی/ اتحادیه میهنی کردستان با جدیت به خروج از دولت و مجلس اقلیم کردستان فکر می کند

یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» خبر داد که در پی حوادث روز جمعه، اتحادیه میهنی کردستان با جدیت در پی خروج از دولت و مجلس اقلیم است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آکاه در اقلیم کردستان به «میدل ایست نیوز» خبر داد که در پی تیراندازی به مقر کمیته های 4 و 5 حزب اتحادیه میهنی کردستان در اربیل اختلافات میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان شدت گرفته است.

به گفته این منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود، قرار بوده مدیریت نیروهای آسایش (دستگاه امنیتی کردستان) در اربیل موضوع ممانعت نیروهای امنیتی وابسته به حزب دموکرات کردستان در ورود هیئتی از اتحادیه میهنی به اربیل در یک ایست بازرسی را بررسی کند اما به جای این کار، دوربین های مدار بسته را جمع آوری کرد و مانع از اطلاع یافتن آنها از محتوای فیلم ها شد.

این منبع آگاه افزوده چند مقام بلندپایه اتحادیه میهنی کردستان تأکید کرده اند که همه گزینه ها را روی میز گذاشته اند و یکی از آنها خروج از دولت و مجلس ایالتی است.

به گفته این منبع، این مقامات افزوده اند که حاضر نیستند مانند حزب گوران (تغییر) دست بسته شاهد این اقدامات حزب دموکرات باشند و باید حزب دموکرات مشخص کند که می خواهد به تعهداتش عمل کند یا نه.

این منبع آگاه همچنین اظهار داشته که اتحادیه میهنی بیانیه نشست سران خود را با تأخیر منتشر خواهد کرد تا حزب دموکرات زمان لازم برای تصمیم گیری و موضع گیری مناسب را داشته باشد.

روز جمعه به دو مقر اتحادیه میهنی کردستان در اربیل که تحت نفوذ حزب دموکرات است تیراندازی شد و نیروهای آسایش مانع از ورود هیئتی از اتحادیه میهنی به اربیل شدند.

این هیئت قرار بود در نشست احزاب کرد برای بررسی برخی مسائل مهم حاضر شود، اما پس از این حوادث اتحادیه میهنی خواستار لغو این نشست به علت رفتارهای حزب دموکرات شد.

هم زمان یک منبع نزدیک به «لاهور شیخ جنکی» از سران اتحادیه میهنی خبر داد که اگر حزب دموکرات بابت حوادث روز جمعه عذرخواهی نکند اتحادیه میهنی با جدیت به خروج از ائتلاف دولت و مجلس فکر می کند.

نشست سران اتحادیه میهنی کردستان با حضور لاهور شیخ جنکی، «قباد طالبانی»، «بافل طالبانی«، «کوسرت رسول» برگزار شد.

با جود همه این جنجال ها، حزب دموکرات صرفا از زبان سخنگوی دولت ایالتی نسبت به این حوادث موضع گیری کرده و گفته که تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد و پس از آن موضع رسمی دولت ایالتی اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا