سرخط خبرهاسیاسی

وزیر امور خارجه مصر ترکیه و قطر را به دلیل تظاهرات اخیر محکوم کرد

«سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر آنچه را تحریک رسانه‌های قطری و ترکیه‌‌ای علیه دولت مصر و دعوت از مردم این کشور برای شرکت در تظاهرات خوانده است، محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر آنچه را تحریک رسانه‌های قطری و ترکیه‌‌ای علیه دولت مصر و دعوت از مردم این کشور برای شرکت در تظاهرات خوانده است، محکوم کرد.

شکری در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: «تحریک مردم مصر برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی امری مردود است و راه به جایی نخواهد برد. این اقدامات بیانگر کینه پنهان این کشورها به دستاوردهای به دست آمده در 5 سال گذشته در مصر است.»

وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگو با برخی رسانه‌های عربی تاکید کرد شبکه الجزیره قطر در بازتاب رخدادهای مصر واقع‌بین نیست و اصل بی طرفی را رعایت نمی کند.

در همین رابطه، نهاد ریاست جمهوری مصر در واکنش به تظاهرات این کشور که خواستار کناره‌گیری «عبدالفتاح السیسی» از قدرت شده اند، اعلام کرد: «نباید به برخی شبکه‌های اجتماعی به عنوان منابع خبری استناد کرد.»

نهاد ریاست جمهوری مصر افزود: «این نهاد در 24 ساعت گذشته اخبار و گزارش‌های رسانه‌های جهانی را از طریق خبرنگاران‌شان در قاهره با اهتمام پیگیری کرده و همه خبرنگاران و رسانه‌ها را به اهمیت پایبندی به اصول حرفه‌ای کار رسانه‌ای دعوت می کند و از آنها می خواهد تنها اخباری را پوشش دهند که خود خبرنگاران شاهد آن بوده و یا اینکه منابع موثق آن را رویت کرده است.»

نهاد ریاست جمهوری مصر در پایان خواستار عدم اعتماد به شبکه‌های اجتماعی به عنوان منبع خبر و گزارش شده و عنوان کرده است: «با توجه به جعلی بودن برخی حساب‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وجود نوعی آشوب و بی نظمی در این شبکه‌ها، نباید به آنها به عنوان منبع کسب خبر نگریست.»

برخی شهرهای مصر نظیر قاهره، المحله، بور سعید، اسکندیه و سویس روز جمعه و شنبه شاهد برگزاری تظاهراتی در مخالفت با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری کنونی این کشور بوده است. تظاهرات کنندگان خواستار کناره‌گیری سیسی از قدرت شده اند.

منبع
النشره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا