سرخط خبرهاسیاسی

اختصاصی/ اقدامات «مسرور بارزانی» برای حذف مهره های «نچیروان بارزانی» در نهادهای دولتی اقلیم کردستان

یک مقام آگاه به «میدل ایست نیوز» خبر داد که «مسرور بارزانی» با هدف تحکیم قدرت خود در حال کنار گذاشتن مهره های وابسته به «نیچروان بارزانی» است.

میدل ایست نیوز: یک مقام آگاه خبر داد که «مسرور بارزانی»، رئیس دولت اقلیم کردستان اقداماتی را برای کنار زدن مهره های نزدیک به «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم، از مراکز قدرت آغاز کرده است.

این مقام آگاه به «میدل ایست نیوز» گفت که یکی از قربانیان این استراتژی مسرور بارزانی، «نوزاد هادی»، استاندار برکنارشده اربیل بود که ترجیح می داد در قدرت بماند و به لحاظ قانونی نیز حق داشت تا زمان انتخابات به فعالیت خود ادامه دهد و هر کاری که از دستش برمی آمد کرد تا دستور مسرور بارزانی درباره برکناری اش اجرا نشود.

به گفته این مقام آگاه، نیچروان بارزانی به نوزاد هادی که کمکی از دستش برنمی آید و از او خواست که سراغ «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، برود.

این مقام افزوده که در دفتر سیاسی حزب دموکرات هم در این باره اختلافی پیش آمد و برخی از ادامه فعالیت او تا زمان انتخابات شوراهای استانی حمایت کردند و برخی دیگر از مسرور بارزانی حمایت کردند که بر تغییر استانداران اربیل و دهوک که هر دو از نزدیکان نیچروان بارزانی هستند پافشاری می کرد.

براساس این گزارش، نوزاد هادی مجبور به دادن استعفا شد و حتی چند ساعت پیش از آن در مصاحبه با رادیو صدای امریکا اخبار منتشرشده درباره کنار گذاشته شدنش را بی اساس دانست.

این منبع آگاه همچنین افزوده که نظام اداری اقلیم شاهد یک عملیات گسترده تصفیه نیروهای نزدیک به نیچروان بارزانی است و تأکید کرده که هدف اصلی مسرور بارزانی تحکیم قدرت خودش در همه ارکان دولت ایالتی است.

به گفته این منبع یکی از دیگر مسائلی که مسرور بارزانی را به اقداماتی برای تحکیم قدرت حزب دموکرات واداشته بدنام شدن حزب دموکرات در پی دستگیری چند تن از سران آن در کلوپ های شبانه و قمارخانه هاست.

این مقام مطلع همچنین اظهار داشته که مسرور بارزانی در این اقدامات خود چندان توجهی به مسائل مالی ندارد هرچند از مسئولان بلندپایه ای که در قاچاق نفت دست داشته اند مانند «بارزان القصاب»، معاون رئیس نیروهای آسایش در اربیل» و «هیرش رش»، مدیر واحد اقدام آسایش، بابت استفاده هایی که کرده اند اموالی را طلب کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا