سرخط خبرهاسیاسی

توضیحات وزارت امور خارجه عراق درباره حضور در نشست شورای همکاری خلیج و امریکا

وزارت امور خارجه عراق از جزئیات نشست عراق با کشورهای شورای همکاری خلیج و ایالات متحده امریکا پرده برداشت.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق از جزئیات نشست عراق با کشورهای شورای همکاری خلیج و ایالات متحده امریکا پرده برداشت.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: «بغداد بنا به دعوت ایالات متحده امریکا برای ارائه خلاصه‌ای از سیاست خارجی خود در قبال کشورهای خلیج در پایان نشست کشورهای شورای همکاری خلیج، امریکا و اردن در این نشست مشارکت کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق به تشریح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات دولت عراق در قبال مسائل و چالش‌های منطقه‌ای پرداخت و در ادامه به بیان اولویت‎‌های عراق در حفظ امنیت منطقه‌ای، صلح بین المللی، تقویت ثبات در منطقه، توسعه تجارت مشترک عراق و کشورهای شورای همکاری خلیج و نیز مناسبات ویژه بغداد با همسایگان عیر عرب خود یعنی ایران و ترکیه اقدام کرد.

در این نشست درباره تلاش‌های دولت عراق در تحکیم مناسبات با مصر و اردن در بالاترین سطوح در راستای منافع مشترک و تقویت روابط با کشورهای شمال آفریقا به ویژه تونس و الجزائر رایزنی شد.

در پایان این بیانیه آمده که عراق به طور جدی برای تسویه مسائل مورد اختلاف با کشورهای برادر و همسایه تلاش می کند و مخالف سیاست محوربندی است.

در این نشست الحکیم تاکید کرده است که عراق در راستای بهبود مناسبات خود با همسایگان بر اساس برنامه نخست وزیر تلاش می کند.

همچنین بخوانید

مشارکت عراق در نشست «ناتوی عربی» در نیویورک؟

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا