سرخط خبرها

عربستان برای 49 کشور روادید فرودگاهی صادر می کند

شهروندان 49 کشور برای سفر به عربستان به گرفتن روادید از قبل نیازی ندارند.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی اعلام کرد که برای شهروندان 49 کشور ویزای فرودگاهی صادر می کند و این شهروندان دیگر برای ورود به عربستان به گرفتن روادید نیازی ندارند.

کشورهایی که شامل این قانون شده اند این کشورها هستند: اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لیتوانی، لیختنشتاین، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سویس، ایرلند، موناکو، اندورا، روسیه، مونترو، سان مارینو، اوکراین، انگلستان، بلغارستان، رومانی، کرواسی، قبرس، برونئی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، کره جنوبی، قزاقستان، چین، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند.

آنچه در این لیست کشورها جالب توجه است نبود هیچ کشور عربی در آنهاست، هرچند شهروندان برخی کشورهای عربی مانند امارات از گرفتن روادید عربستان معاف هستند.

اعتبار روادید صادره از فرودگاه ها 360 روزه و مدت اقامت 90 روز در هر سفر و حداکثر 180 روز با اجازه تردد مکرر است ضمن اینکه زنان نیز می توانند بدون همراه از این روادید برخوردار شوند.

منابع آگاه خبر داده اند که این روادید به صورت الکترونیکی و در 7 دقیقه صادر خواهد شد و آموزش های لازم به پرسنل فرودگاه و انتظامی عربستان در این باره داده شده است.

همزمان عربستان سعودی از آسان کردن قوانین مربوط به حجاب برای گردشگران خارجی خبر داد و اعلام کرد که دیگر نیازی نیست که این گردشگران حجاب اسلامی را رعایت کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا