سیاسی

جلوگیری مقامات عراقی از رونمایی مجسمه «عبدالوهاب الساعدی» در موصل+فیلم و تصاویر

مقامات عراقی از رونمایی تندیس متعلق به «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده نظامی برجسته این کشور در شهر موصل علیرغم اینکه آماده افتتاح بود، ممانعت به عمل آوردند.

میدل ایست نیوز: مقامات عراقی از رونمایی تندیس متعلق به «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده نظامی برجسته این کشور در شهر موصل علیرغم اینکه آماده افتتاح بود، ممانعت به عمل آوردند.

گروهی تحت عنوان «جوانان نینوی»، در بیانیه‌ای اعلام کردند: «متاسفانه پس از هماهنگی‌های لازم و اجتماع مردم، ناگهان پیامی از بغداد به مقامات موصل رسید که در آن بر ممانعت از رونمایی مجسمه عبدالوهاب الساعدی تصریح شده بود. بهانه این کار هم مراعات احساسات بقیه فرماندهان شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل عنوان شده است.»

با گذشت دو روز از صدور حکم انتقال سرلشکر «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم، به بخش اداری وزارت دفاع واکنش های اعتراضی به این تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ادامه دارد.

طیف گسترده ای از مقامات سیاسی عراق از این تصمیم انتقاد کرده و اصحاب رسانه و فعالان شبکه های اجتماعی نیز مخالفت خود را ابراز کرده اند.

الساعدی از خوشنام ترین و محبوب ترین فرماندهان جنگ با تروریست های داعش بود که مجسمه ای از او قرار است به پاس سلحشوری هایش در جنگ با داعش در موصل نصب شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا