سرخط خبرها

مخالفت گروه بزرگی از نیروهای مخالف دولت سوریه با تشکیل «کمیته تدوین قانون اساسی»

مخالفان تأکید می کنند که در وضعیت فعلی که روسیه در سوریه کنترل همه چیز را به دست دارد، نتیجه فعالیت کمیته چیزی به سود منافع روسیه خواهد بود.

میدل ایست نیوز: بیش از 200 فعال سیاسی و رسانه ای و آکادمیک و فکری از استان حمص به جبهه مخالفان تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه پیوستند.

این گروه تأکید می کنند که این کمیته زیر نظر روسیه عمل می کند نتیجه کار آن نیز «قانون وابستگی به روسیه» خواهد بود.

برهان غلیون، محمد الکردی، فهد الحمصی، فرح الاتاسی، سهیر الاتاسی، حنا سلامه، جمال الاشقر از بارزترین امضاکنندگان این بیانیه اعتراضی هستند.

همه این افراد از آغاز اعتراضات در سوریه به صف مخالفان پیوستند و برهان غلیون نخستین رئیس شورای مخالفان سوریه بود که سابقه ای طولانی در مخالفت حکومت خاندان اسد دارد.

امضاکنندگان این بیانیه تأکید کرده اند که به نتایج این کمیته تن نخواهند داد زیرا «سوریه تحت اشغال چند کشور است و تشکیل چنین کمیته ای در این وضعیت نامشروع و خلاف اصول حقوقی است».

در این بیانیه افزوده شده که «فقط کمیته ای متخصص و منتخب ملت است که می تواند بعد از انتقال سیاسی قانون اساسی این کشور را تعیین کند».

این جنبش که متشکل نیروهای سیاسی مهمی در استان حمص است همچنین اعلام کرده که هیچ نماینده ای در کمیته مزبور ندارد چون تشکیل این کمیته را «انحراف در روند سیاسی سوریه» می داند.

مناطقی در شمال سوریه روز جمعه شاهد تظاهرات علیه کمیته تدوین قانون اساسی بود.

پیش تر چند گروه و فعال سیاسی و مطبوعاتی مخالف دولت سوریه نیز با تشکیل این کمیته ابراز مخالفت کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا