اجتماعیسرخط خبرها

رایزنی وزرای کشور عراق و ایران درباره تامین امنیت مراسم اربعین

«عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور ایران که به عراق سفر کرده است، در دیدار با «یاسین الیاسری»، همتای عراقی خود درخصوص برگزاری موفق مراسم اربعین گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «یاسین الیاسری»، وزیر کشور عراق با «عبدالرضا رحمانی فضلی»، همتای ایرانی خود که به این کشور سفر کرده است، در شهر کربلای معلی نشستی مشترک برگزار کرد و در آن، اتخاذ تدابیر لازم برای تامین امنیت مراسم اربعین اعلام شد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق، رحمانی فضلی صبح امروز در راس هیاتی بلندپایه برای نظارت بر آمادگی‌های جاری برای تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین علیه السلام وارد شهر کربلای معلی شد. وی به محض ورود به این استان در نشستی با همتای عراقی خود و سرلشکر عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش و سرلشکر عبدالامیر یارالله، معاون وی و نصیف الخطابی، استاندار کربلای معلی شرکت کرد و درخصوص ساز و کارهای هماهنگی مشترک رایزنی و بر همکاری با همه نهادهای دولتی و غیردولتی برای برگزاری موفق مراسم اربعین تاکید کرد.

در همین ارتباط، الیاسری، وزیر کشور عراق بازدیدهای میدانی از شماری از مناطق استان کربلاء معلی انجام داد و در آن بر آمادگی‌های جاری برای تامین امنیت اربعین نظارت کرد و بر لزوم فراهم آوردن احتیاجات و حمایت لجستیکی لازم برای موفقیت طرح امنیتی تاکید کرد.

وی در ادامه از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری موفق مراسم اربعین با همکاری همه دستگاه‌های امنیتی خبر داده و تاکید کرد همه تدابیر لازم برای تامین امنیت اربعین و تسهیل اقدامات برای ورود زائران به عراق از تمام کشورهای جهان اتخاذ شده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا