سرخط خبرها

دستور نخست وزیر عراق درباره جذب دارندگان مدارک عالی علمی در نهادهای دولتی

به موجب دستور جدید نخست وزیر عراق وزارتخانه ها و نهادهای دولتی باید دست کم 15 درصد نیروی کار خود را از جوانان دارای مدارک عالی علمی جذب کنند.

میدل ایست نیوز: هیئت وزیران عراق در جلسه هفتگی خود به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، دستورات تازه ای درباره جذب دارندگان مدارج عالی در ادارات و نهادهای دولتی صادر کرد.

در این جلسه که بعد از ظهر امروز (سه شنبه 1 اکتبر) و همزمان با تظاهرات مردم در بغداد در اعتراض به فساد و بیکاری و دخالت خارجی برگزار شد، نخست وزیر عراق بخشنامه ای صادر کرد که به موجب آن همه وزارتخانه ها موظف اند که 15 درصد نیروی مورد نیاز خود را از دارندگان مدارگ عالی علمی که در سال های 2017-2019 فارغ التحصیل شده باشند جذب کنند.

همچنین دانشگاه ها و مراکز علمی دولتی هم موظف اند که 30 درصد نیروهای خود را از این فارغ التحصیلان جذب کنند.

در این بخشنامه همچنین درباره سهم نیروی کار داخلی در قراردادهای سرمایه گذاری خارجی تأکید شده که در همه قراردادها با شرکت های خارجی نیروی کار عراقی باید دست کم 50 درصد باشد.

نخست وزیر عراق همچنین به وزارتخانه ها و حکومت های محلی دستور داده که شمار مهندسان و تکنسین ها و متخصصان عراقی را در قراردادهای خود با شرکت های خارجی افزایش دهند.

در هفته های گذشته بسیاری از فارغ التخصیلان دارای مدارک عالی علمی و فاقد شغل دربرابر چند وزارتخانه عراق تظاهرات کردند. روز یکشنبه نخست وزیر عراق با نمایندگان این افراد دیدار کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا