سرخط خبرها

«عادل الجبیر»: ارسال پیام از عربستان به ایران حرف دقیقی نیست/ هرگز با ایران درباره یمن مذاکره نمی کنیم

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد که اظهارات سخنگوی دولت ایران درباره ارسال پیام ازسوی سران عربستان دقیق نیست.

میدل ایست نیوز: «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی، گفته اظهارات سخنگوی دولت ایران در مورد ارسال پیام از سوی سران عربستان «دقیق نیست».

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت ایران، در جریان نشست خبری در 30 سپتامبر در واکنش به خبری در مورد ارسال پیام از سوی سران عربستان به تهران گفته بود: «خبر، خبر درستی است».

ربیعی گفته بود‌ «پیغام‌هایی از سوی برخی سران کشورها از طرف سعودی‌ها به حسن روحانی ارائه شد ولی ایران باید نشانه‌هایی از این موضوع را ببیند. عربستان اگر واقعاً به دنبال تغییر رفتار باشد، ایران از آن استقبال می‌کند».

الجبیر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که برخی کشورهای «برادر» در راستای کاهش تنش‌ها با ایران، تلاش‌هایی را انجام داده‌اند و ریاض به آن‌ها گفته هدف ایجاد ثبات و امنیت است.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در 6 توئیت خود در مورد سخنان سخنگوی دولت ایران، اظهار کرده‌است که عربستان سعودی به «کشورهای برادر» توضیح داده که آن‌کسی که تنش‌ها را ایجاد کرده باید آغازگر تنش‌زدایی باشد.

الجبیر همچنین گفته که کشورش هرگز در مورد یمن با حکومت ایران گفت‌وگو نمی‌کند چراکه مسئله یمن، مربوط به شهروندان یمن می‌شود و علت بحران در یمن دخالت های ایران است.

او از ایران خواسته که به «حمایت از تروریسم و آشوب طلبی و دخالت در امور کشورهای عربی و تولید سلاح های کشتار جمعی و پروژه های ساخت موشک بالستیک» پایان دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا