سیاسی

مصوبات نشست رؤسای جمهور، دولت و مجلس با سران تشکل های سیاسی

حمایت از تغییرات وزارتی و تشکیل فراکسیون پیگیری مطالبات مردم در مجلس از مصوبات این جلسه بود.

میدل ایست نیوز: رؤسای جمهور، دولت، و مجلس عراق در نشستی فوق العاده با حضور سران تشکل ها و احزاب سیاسی وضعیت امنیتی کشور و تظاهرات در شهرهای عراق را بررسی کردند.

براساس بیانیه رسمی صادرشده از این نشست، حاضران بر چند موضوع ازجمله تصویب فوری قانون شورای بازسازی و قانون بیمه اجتماعی و تشکیل شورای خدمت رسانی فدرال برای تضمین عدالت در توزیع پست های دولتی و نیز تشکیل «فراکسیون پارلمانی اصلاح طلب» و نیز اقدامات فوری علیه فساد تأکید کردند.

در این نشست بر ضرورت احترام به اصول دموکراتیک که حق شهروندان در تظاهرات و بیان اعتراضاتشان از راه های مسالمت آمیز را تضمین می کند تأکید شد و حاضران بر ضرورت حفظ امنیت و نظم عمومی و حفظ ابعاد مسالمت آمیز تظاهرات تأکید و از نقش مهم نیروهای نظامی و امنیتی در خدمت به میهن و حمایت از نظم عمومی تقدیر کردند.

حاضران در این نشست بر تسریع در روند تحقیقات درباره تظاهرات دو روز گذشته و جلوگیری از استفاده بیش از حد نیرو و برخورد با افراد نفوذی تأکید کردند.

مصوبات این نشست ارتباط مستقیم دولت با نمایندگان معترضان برای تفاهم و همکاری مشترک برای اصلاح و تحقق تغییرات مورد نظر و حفظ امنیت و ثبات و تشکیل کمیته ای رسمی برای تعامل با مطالبات مردم بود.

حمایت از دولت و مجلس برای تحقق اصلاحات ساختاری اقتصادی و دولتی و تحقق خواسته های مشروع ملت و تعیین برنامه های دقیق و برداشتن گام های واقعی با جدول زمانی مشخص و تصویب فوری قانون شورای بازسازی و قانون بیمه اجتماعی و تشکیل شورای خدمت رسانی فدرال از دیگر از مصوبات این نشست بود.

همچنین همکاری سازنده و مولد میان دولت و مجلس و دستگاه قضایی برای اتخاذ تدابیر فوری در مسائل مربوط به مبارزه با فساد و همکاری با نیروهای سیاسی مجلس و تسهیل مأموریت دستگاه قضایی در تأمین حقوق مردم و اموال عمومی در این نشست تصویب شد.

در این نشست همچنین بر تلاش برای فرصت های شغلی و اشتغالزایی و بهبود زندگی جوانان و توزیع عادلانه پست های دولتی و افزایش سرمایه گذاری ها و اجرایی کردن توافق و تفاهمات دولت با شرکت های خارجی برای پروژه های بزرگ در عرصه خدمات و ایجادفرصت های شغلی برای جوانان در بخش خصوصی تأکید شد.

از دیگر مصوبات این جلسه برنامه ریزی برای تأمین مسکن براساس حداقل درآمدها و آغاز گفت وگوی ملی صریح و سازنده برای اصلاحات واقعی و جمعی بود.

در این دیدار همچنین تأکید شد که شهروندان ثروت واقعی عراق هستند و باید هرچه سریع تر فراکسیونی ملی در پارلمان برای حمایت از اصلاحات تشکیل و از تغییرات ضروری در ساختار وزارتی برای تحقق برنامه اصلاحی و تأمین خدمات حمایت شود.

حاضران در این نشست همچنین از گروه های مرجع و نخبگان خواستند که در روند اصلاحات کشور سهیم شوند و بر اهمیت احترام گذاشتن به جنبش مسالمت آمیز مردمی تأکید کردند و از رسانه ها خواستند که با پوشش حرفه ای اخبار مانع از برهم ریختن مسالمت اجتماعی شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا