سرخط خبرها

بررسی هماهنگی‌های ویژه اربعین حسینی در دیدار سفیر ایران با رئیس جمهور عراق

سفیر ایران در عراق در دیدار با رئیس جمهور عراق هماهنگی های مشترک صورت گرفته بین ایران و عراق برای اربعین حسینی امسال را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد، در دیدار با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق با ارائه گزارشی از تمهیدات و هماهنگی های مشترک صورت گرفته بین ایران و عراق برای اربعین حسینی امسال، پیش بینی کرد که اربعین امسال شاهد حضور با شکوه زائران از داخل و خارج عراق از جمله جمهوری اسلامی ایران باشد.

در این دیدار که امروز (یکشنبه 6 اکتبر) انجام شد سفیر ایران گزارشی از روند پیشرفت های صورت گرفته در توافقات انجام شده بین روسای جمهوری دو کشور در جریان سفر اسفند ماه گذشته «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران به بغداد، به «برهم صالح» رییس جمهوری عراق ارائه کرد.

دو طرف همچنین تمهیدات و تدارکات لازم برای دیدار روسای ایران و عراق در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که قرار است سپتامبر آینده برگزار شود، بحث و بررسی کردند.

 سفیر ایران در بغداد در این دیدار، سرکنسول های جدید ایران در اربیل و سلیمانیه را که به تازگی فعالیت خود را در اقلیم کردستان عراق آغاز کردند به رییس جمهوری عراق معرفی کرد.

رییس جمهوری عراق همچنین درباره مناسبات دو جانبه و از جمله روابط بین اقلیم کردستان عراق و ایران و همچنین آخرین تحولات منطقه و جهان با سفیر و سرکنسول های جدید جمهوری اسلامی ایران در اربیل و سلیمانیه بحث و تبادل نظر کرد.

«نصر اله رشنو» و «مهدی شوشتری» سرکنسول های جدید ایران در اربیل و سلیمانیه هستند که به ترتیب جایگزین «مرتضی عبادی» و «سعدالله مسعودیان» شده اند.

منبع
سفارت ایران در عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا