سرخط خبرها

دیدارهای نخست وزیر عراق با مقامات سیاسی و شیوخ عشایر عراق برای تحقق خواسته های مشروع معترضان

رئیس مجلس عراق در دیدار با نخست وزیر بسته های اصلاحی دولت و راه های تأمین خواسته های معترضان را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در دیدار با «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، راه های هماهنگی و همکاری قوای مقننه و مجریه برای تحقق خواسته های مشروع معترضان عراقی را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، در این دیدار تلاش ها برای تحقق خواسته های معترضان و اجرایی کردن رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه برای حل مشکلات کشور و نیز سیاهه مطالبات معترضان که در دیدار با مقامات عراقی مطرح شده  بررسی شد.

در این دیدار همچنین درباره بسته های اصلاحی و تصمیمات اعلام شده ازسوی دولت و تصمیمات بعدی در این باره و اطمینان بخشی به مردم درباره جدیت در تحقق خواسته های مشروع آنان و نیز  اعمال خشونت در برخورد با معترضان گفت وگو  شد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت تمرکز رای تأمین امنیت و ثبات در کشور و تسریع در بازگرداندن اوضاع به حالت طبیعی در بغداد و دیگر استان ها تأکید کردند.

نخست وزیر عراق همچنین امروز با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، بر اهمیت همکاری قوای سه گانه برای تحقق خواسته های مشروع ملت تأکید کرد.

او در دیدار با گروهی از شیوخ عشایر محلی عراق نیز تأکید کرد که عشایر باید بیانگر مطالبات مشروع ملت به دولت و نهادهای حکومتی باشند.

عبدالمهدی افزود که مرجعیت و عشایر دو رکن اصلی حوادث تاریخ عراق بوده اند و می توانند ضمن اعلام مطالبات مردم نقش مهمی در حل مشکلات و تحقق مطالبات داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا