سرخط خبرها

کشته شدن یک پلیس در تیراندازی هواداران «سید مقتدی صدر» به نیروهای پلیس عراق

منابع امنیتی عراق خبر دادند که حمله هواداران صدر به نیروهای پلیس باعث یک کشته و چهار زخمی در میان نیروهای پلیس در پی داشته است.

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی عراق از کشته شدن یک و مجروح شدن چهار پلیس در تظاهرات هواداران «سید مقتدی صدر» در منطقه صدر بغداد خبر دادند.

در حالی که پس از خطبه های مرجعیت و مذاکرات دولت با نمایندگان معترضان مدنی و تصویب بسته های اصلاحی دولت در پاسخ به مطالبات معترضان، تظاهرات کنندگان در عراق اعتراضات خود را متوقف کرده اند، هواداران صدر همچنان به اغتشاشات پراکنده خود در منطقه صدر ادامه می دهند.

یک مقام در پلیس بغداد خبر داد که در پی حمله معترضان هوادار صدر به پلیس در شهرک صدر بغداد یک پلیس کشته و چهار مأمور پلیس دیگر زخمی شدند.

پلیس افزوده که علت این حادثه تیراندازی گسترده به سمت پلیس ازجانب تظاهرات کنندگان بوده است.

دوشنبه شب نیز گفته شده بود که شمار کشته شدگان در این تظاهرات به 15 تن رسیده است.

سید مقتدی صدر که بیش از سه ماه در ایران به سر برده و در این مدت با رهبر ایران نیز دیدار کرده بود، روز پنجشنبه و در اوج اعتراضات مردم به فساد در نهادهای دولت به نجف اشرف بازگشت.

او پس از بازگشت به نجف خواستار استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات زیر نظر نهادهای بین المللی شد و اعضای ائتلاف سائرون که بیشترین کرسی ها را در مجلس دارند خواست که فعالیت خود در مجلس را به تعلیق آورند.

این در حالی است که ائتلاف های سائرون و فتح (به ریاست «هادی العامری») بیشترین وزرای تحمیلی به نخست وزیر عراق را داشته اند.

منبع
فرانس 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا