سرخط خبرهاسیاسی

اختصاصی/ ترجمه اشتباه اظهارات یک فرمانده ایرانی درباره امنیت مراسم اربعین جنجال‌ساز شد

یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» خبر داد که فعالیت نیروهای امنیتی ایران برای تأمین زیارت اربعین در محدوده مرزهای ایران است.

میدل ایست نیوز: اظهارات سردار «حسن کرمی»، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی ایران، درباره مشارکت این نیروها در تأمین زیارت اربعین در حالی با واکنش گسترده پایگاه های خبری عرب زبان همراه شده است که به نظر می آید در انتقال متن سخنان وی به عربی اشتباه پیش آمده است.

سردار کرمی در گفت وگو با خبرگزاری ایرانی مهر «از اعزام 7500 نیرو از این یگان به عراق برای تأمین امنیت زیارت اربعین خبر داد» و گفت که «بیش از 10 هزار نیروی یگان ویژه مسئولیت امنیت این مراسم را بر عهده دارند که 7500 نفر آنها در قالب 24 گردان مستقیما وارد می شوند و 4 هزار نفر هم به صورت نیروهای احتیاطی فعالیت می کنند».

یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» گفت که علت جنجال پیش آمده آن است که شبکه «العربیه» و خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» و چندین رسانه عربی دیگر در پوشش این خبر از عبارت «مستقیما وارد می شوند» اینگونه برداشت کرده اند که این نیروها مستقیما وارد عراق می شوند در حالی که مطلقا چنین چیزی نیست.

این منبع آگاه تأکید کرد که برخی رسانه ها می کوشند با ایجاد جنجال مراسم زیارت اربعین را تحت الشعاع قرار دهند، وگرنه مطلقا چنین چیزی در کار نیست و نیروهای ایرانی فقط مسئولیت امنیت زائران در محدوده مرزهای ایران را بر عهده دارند.

این منبع افزود که امنیت زایران در خاک عراق بر عهده نیروهای امنیتی عراقی است که در حالت آماده باش برای این مراسم هستند و در سال های قبل هم با موفقیت این مأموریت اجرا کردند.

مقامات مرزی ایران اعلام کرده اند که در 24 ساعت گذشته بیش از 100 هزار نفر از مرزهای ایران به عراق رفته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا