سرخط خبرهاسیاسی

تصمیم هیات دولت عراق برای تشکیل شورای فدرال خدمات‌رسانی

هیات دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور جلسه‌ای برگزار و درباره تشکیل شورای فدرال خدمات‌رسانی رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: هیات دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور جلسه‌ای برگزار و درباره تشکیل شورای فدرال خدمات‌رسانی رایزنی کردند و 11 نفر را به عنوان نامزدهای عضویت این شورا برای معرفی به پارلمان برگزیدند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، هیات دولت عراق در این جلسه ضمن موافقت با اصلاح بندی درخصوص ساخت واحدهای مسکونی کم‌هزینه، درخصوص تشکیل شورای فدرال خدمات‌رسانی رایزنی و اسامی معرفی شده برای عضویت در این شورا را بررسی کردند و در نهایت قرار شد از 52 اسم معرفی شده و حائز شروط لازم، 11 نفر برای عضویت در شورای خدمات‌رسانی به پارلمان معرفی شود.

هیات دولت همچنین با اختصاص 5 میلیارد دینار به وزارت کشور و فرماندهی نیروهای مرزبانی برای تکمیل سامانه‌های امنیتی در شمال الفرات (القائم-گذرگاه ربیعه) موافقت کرد.

دولت عراق در ادامه با اختصاص 3 میلیارد دینار به استان کربلاء با هدف پوشش نیازهای این استان در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام موافقت کرد.

در همین رابطه، «لوی الخطیب»، وزیر برق عراق از رای مثبت هیات دولت به انجام پروژه‌های ساخت و بازسازی شبکه‌های انرژی در مناطق آزاد شده و مشخصا در دو استان الانبار وموصل با هزینه 727 میلیون دلاری خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا