سرخط خبرها

روسیه: برای جلوگیری از درگیری سوریه و ترکیه در تماس هستیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که تماس های روسیه برای یافتن راه حل مسئله براساس قوانین بین المللی ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: «میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه، تتأکید کرد که تماس هایی برای جلوگیری از درگیری نیروهای نظامی سوریه و ترکیه در شمال شرق سوریه برقرار است.

او روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «امیدواریم چنین درگیری ای رخ ندهد و تماس هایی برای یافتن راه حل برای حل مسئله براساس قوانین بین المللی و با در نظر گرفتن منافع مشروع همه گروه ها داریم».

بوگدانف در پاسخ به پرسشی درباره نقش روسیه در وساطت میان کردها و دمشق گفت: «امیدواریم آنها به توافق برسند، همه باید به توافق برسند، کردها با سوریه، سوریه با ترکیه».

پیش از این مسکو از تماس هایی میان مقامات این کشور با ترکیه درباره عملیات نظامی ترکیه موسوم به «چشمه صلح» خبر داده بود.

ترکیه از هفته گذشته عملیاتی را برای ایجاد منطقه امن با کمک شورشیان مخالف دولت سوریه در مناطق تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» آغاز کرده است.

ترکیه اعلام کرده که هدف از این عملیات ایجاد منطقه ای امن برای اسکان هزاران آواره سوریه ای است که به ترکیه پناه برده اند.

در پی این عملیات، نیروهای دموکراتیک سوریه که هسته اصلی آن را کردها تشکیل می دهند توانست با حکومت سوریه به توافق برسد و در پی این توافق نیروهای ارتش سوریه وارد منطقه درگیری ها شده اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا