سرخط خبرها

صفحه نزدیک به «سید مقتدی صدر»: مفسدان در پی وارد کردن 13 هزار داعشی خارجی به عراق هستند

صفحه نزدیک به «سید مقتدی صدر» خبر داد که گروهی از مفسدان در پی وارد کردن 13 هزار داعشی خارجی به عراق و آزاد کردن آنها با هدف راه انداختن جنگ تازه هستند.

میدل ایست نیوز: صفحه «صالح محمد العراقی» در شبکه اجتماعی فیسبوک که توسط یکی از نزدیکان «سید مقتدی صدر» اداره می شود و بازتاب دهنده مواضع اوست با انتشار مطلبی خبر داد که «مفسدان در پی وارد کردن 13 هزار داعشی به عراق برای راه انداختن جنگی تازه هستند.»

در این پیام ادعا شده که گروه های فاسد می کوشند 13 هزار داعشی خارجی را از سوریه به عراق منتقل کنند تا در گام اول با ساختن اردوگاه برای آنها اموال فراوانی به جیب زنند و بعد آنها را فراری دهند تا جنگ تازه ای راه بیندازند و با استفاده از جنگ بتوانند در قدرت بمانند.

این صفحه افزوده که این همه «با اطلاع نخست وزیر انجام می گیرد».

این صفحه پیش از آن نیز در واکنش به تماس تلفنی «مایک پومپئو» با رئیس جمهور عراق نوشته بود که امیدوار است رئیس جمهور با انتقال 13 هزار داعشی موافقت نکند.

یک منبع آگاه به «ناس نیوز» گفت که مطلقا چنین چیزی در مذاکرات رئیس جمهور عراق با وزیر خارجه امریکا و دیگر مقامات اروپایی مطرح نشده و «برهم صالح» به شدت مخالف تبدیل شدن عراق به زندان تروریست های خارجی است.

روز گذشته نیز این صفحه اطلاعاتی درباره اختلاس در ساخت یک پایگاه نظامی منتشر کرد و تأکید کرد که نخست وزیر در جریان این اختلاس قرار دارد اما هیچ کاری نکرده است.

وزارت دفاع عراق در واکنش به این خبر تأکید کرد که این پرونده با پیگیری شخص نخست وزیر به دادگاه ارجاع شده و اولین دادگاه متهمان در ساخت این پایگاه نظامی در ماه اوت برگزار شده است.

در پی اعتراضات اخیر در عراق، صدر که بیشترین تعداد وزرا را در دولت «عادل عبدالمهدی» دارد خواستار انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد. پس از آن، گروه های وابسته به وی تلاش می کنند با دامن زدن به شایعات و انتشار اخبار منفی افکار عمومی را علیه دولت و رئیس آن تحریک کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا