سیاسی

حزب‌الله: اعتراضات خودجوش نشانه بحران اقتصادی است

حزب الله: اعتراضات خودجوش مردم نشان‌دهنده نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی است.

میدل ایست نیوز: معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله، ضمن خودجوش توصیف کردن اعتراضات مردمی در نقاط مختلف لبنان، گفت: این تظاهرات از بحران اقتصادی و معیشتی حکایت دارد که مردم با آن روبه رو هستند.

«شیخ علی دعموش» امروز در خطبه نماز جمعه در بیروت یادآور شد، قبلا در خصوص سیاست های اقتصادی نادرست و اعمال مالیات و سخت کردن شرایط برای مردم هشدار داده و اعلام کرده بودیم، این وضعیت موجب وخامت اوضاع شده و انفجار مردمی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم درد و رنج خود را به زبان می آورند و باید به فریاد آنان گوش داد، در عین حال گفت: باید اعتراضات مسالمت آمیز باشد و به امنیت و ثبات کشور آسیبی نرسد.

دعموش افزود: باید در مسوول دانستن دیگران دقت داشت زیرا جایز نیست دولت کنونی را مسوول فساد و ناکامی 30 سال اخیر دانست و یا حزب الله را که پرچم دار مبارز با فساد است، مسوول اقداماتی دانست که آن را رد می کند .

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: مواضع حزب الله از همان آغاز روشن و مبنی بر مخالفت با هرگونه مالیات جدید بر قشر فقیر و متوسط در قالب بودجه یا غیر از آن بوده است. حزب الله این سیاست را در قبال بودجه 2019 اعلام و اکنون نیز در خصوص بودجه 2020 همان موضع را دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا