سرخط خبرها

کمک 10 میلیون یورویی فرانسه به اقلیم کردستان

«ژان ایو لودریان» از کمک 10 میلیون یورویی فرانسه به اقلیم کردستان برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان تازه خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در سفر به اربیل از کمک مالی 10 میلیون یورویی فرانسه به اقلیم کردستان برای رسیدگی به وضعیت آوارگانی که از شمال شرق سوریه وارد اقلیم شده اند خبر داد.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، تأکید کرد که سفرش به عراق و اقلیم برای نشان دادن حمایت فرانسه از ثبات این کشور و از کردها است و افزود که اقدام نظامی ترکیه باعث ایجاد حالت بی ثباتی و احیای دوباره داعش می شود.

لودریان افزود که «ما هم مانند شما معتقدیم که کار داعش تمام نشده و به تماس های خود با مقامات عراقی برای بررسی اوضاع ادامه می دهیم و از نشست هماهنگی با کشورهای عضو ائتلاف برای بررسی وضعیت سوریه حمایت می کنیم.

او با اشاره به حضور 13 هزار تروریست داعش در زندان های سوریه که 2200 تن از آنها خارجی اند و با خانواده هایشان به 40 هزار تن می رسند گفت که اگر این گروه ها در حال فعالیتی مخفیانه باشند موضوع بسیار خطرناک است و افزود که اخبار فعلی نشان می دهد که اوضاع در شرق سوریه همچنان تحت کنترل است.

نیچروان بارزانی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در شمال شرق سوریه تأکید کرد که داعش خطری واقعی در منطقه است و باید با توقف جنگ و از راه مذاکره مشکلات را حل کرد و افزود که کردستان آماده کمک به آغاز مذاکرات است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا