سیاسی

فرافکنی سید مقتدی صدر!

واقعیت این است که مقتدی صدر نمی تواند با فرافکنی و نعله وارونه زدن واقعیت را کتمان کند.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر و فراکسیون سائرون در پارلمان عراق با صدور بیانیه ای در روز پنج شنبه فراخوان مردمی برای تظاهرات در روز جمعه هفته آینده (25 اکتبر) را «انقلاب» توصیف کرد و از مردم خواست تا آخر به تظاهرات خود ادامه دهند تا به زعم او افراد فاسد سرنگون شوند و حکومتی باب میل مردم بر سر کار آید. مقتدی صدر همچنین ادعا کرد که دولت فعلی از انجام اصلاحات ناتوان است و مردم فریب آن را نخورند. وی همچنین ادعا کرد که دولتمردان فعلی عراق همگی دست نشانده دولت های خارجی هستند!

شاید بتوان گفت بهترین پاسخ را «کمیته عالی هماهنگی تظاهرات عراق» داد که با صدور بیانیه ای به بیانیه سید مقتدی صدر واکنش نشان داد و او را مسئول اصلی ناکامی دولت فعلی دانست. این کمیته ساعاتی پس از صدور بیانیه صدر با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از مواضع صدر و حمایت او از مطالبات برحق مردم، تأکید کرد که صدر مسئول بخش اعظم ناکامی های دولت است چون قدرتمندترین بازیگر سیاسی ای بود ک دولت فعلی را بر سر کار آورد.

واقعیت این است که مقتدی صدر نمی تواند با فرافکنی و نعله وارونه زدن واقعیت را کتمان کند. دولت فعلی عراق ساخته و پرداخته خود اوست که رندانه تلاش کرد دیگر جریان های سیاسی را دور بزند و دولتی تشکیل دهد که قبل از هر کسی باب میل خود او باشد.
مقتدی صدر نمی تواند اکنون ردای مخالفت به تن کند در حالی که خود در دولت سهم دارد. وی نمی تواند در حالی که مرجعیت عالی عراق همه را به آرامش دعوت می کند، از در مخالفت درآید و برای رسیدن به اهداف خود از نیات خالصانه تظاهرات کنندگان سوء استفاده کند و برای رسیدن به اهداف سیاسی اش آشوب و بلوا به پا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا