سرخط خبرها

هیئتی از وزارت خارجه اسرائیل در کنفرانس منامه درباره امنیت کشتیرانی در خلیج شرکت می کند

یک خبرنگار اسرائیلی خبر داد که هیئتی از وزارت خارجه اسرائیل در کنفرانس منامه درباره امنیت کشتیرانی در خلیج شرکت خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «شیمون آران»، تحلیلگر سیاسی و خبرنگار خبرگزاری رسمی اسرائیل، خبر داد که هیئتی از وزارت خارجه اسرائیل در کنفرانس بحرین درباره «راه های تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج دربرابر حملات ایران» شرکت خواهد کرد.

او با انتشار توئیتی خبر داد که این کنفرانس روزهای دوشنبه و سه شنبه (21-22 اکتبر) در منامه برگزار خواهد شد و به نوعی ادامه «نشست ورشو» خواهد بود که در فوریه گذشته در لهستان برگزار شد.

به گفته این خبرنگار اسرائیلی نمایندگانی از ده ها کشور ازجمله کشورهای خلیج که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند در کنفرانس منامه حاضر خواهند بود.

آران افزود که وزارت امور خارجه اسرائیل نیز بدون اظهار نظر در جزئیات تأکید کرده که اسرائیل در کنفرانس منامه شرکت خواهد کرد.

آران مشارکت در اسرائیل در این کنفرانس را گام دیگری در مسیر تقویت روابط و همکاری میان اسرائیل و کشورهای خلیج دانست.

پیش از این در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز اعلام شده بود که «اسرائیل کاتس»، وزیر خارجه اسرائیل در نیویورک با وزیر خارجه یک کشور عربی دیدار و درباره همکاری در تأمین امنیت کشتیرانی مذاکره کرده است.

اسرائیل ازجمله کشورهایی بود که اعلام کرد به ائتلاف نظامی پیشنهادی امریکا برای تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج می پیوندد.

در ماه مارس گذشته نیز بحرین میزبان نشست اقتصادی «معامله قرن» بود که بسیاری از چهره های سیاسی و فعالان اقتصادی اسرائیلی در آن شرکت کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا