سرخط خبرها

حمله معترضان عراقی به مقر شماری از گروه‌های سیاسی/ مصونیت دفاتر جریان صدر/ دستگیری عامل تیراندازی در بغداد+فیلم و تصاویر

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از دستگیری فردی مسلح در نزدیکی میدان النصر بغداد که تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی را مورد هدف قرار می داد، خبر داد.

میدل ایست نیوز: مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از دستگیری فردی مسلح در نزدیکی میدان النصر بغداد که تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی را مورد هدف قرار می داد، خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یگان‌هایی از اداره اطلاعات و امنیت، فرد مسلحی را در خیابان السعدون واقع در نزدیکی میدان النصر بازداشت کردند که با کلتی که به همراه داشت، معترضان و نیروهای امنیتی را مورد هدف قرار می داد. فرد بازداشت شده برای اتخاذ اقدامات قانونی و معرفی به دستگاه قضایی در اختیار فرماندهی عملیات بغداد قرار گرفت.»

در بصره نیز شماری از تظاهرات‌کنندگان ورودی بندر ام قصر و راه‌های منتهی به آن را مسدود کردند همچنین تعدادی از معترضان هم پس از آتش زدن لاستیک در ورودی گذرگاه مرزی صفوان با عربستان، راه ورودی این گذرگاه را بستند.

در همین ارتباط، سرتیپ رشید فلیح، رئیس پلیس بصره در نزدیکی ساختمان استانداری این شهر با تعدادی از تظاهرات کنندگان دیدار و از آنها خواست به مسالمت آمیز بودن تظاهرات پایبند باشند، معترضان با بلندگو خواستار عدم تعرض به ساختمان های دولتی شدند چرا که این ساختمان‌ها متعلق به مسئولان نیست.

در استان نجف هم ده‌ها تن از مردم به سمت میدان الصدرین، شورای استانداری و ساختمان استانداری حرکت کردند که ظاهرا به علت بارش شدید باران تظاهرات مذکور تحت الشعاع قرار گرفت، نکته جالب توجهی که در تظاهرات نجف به چشم می خورد، این است که نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان به یکدیگر شاخه گل اهدا کردند.

 

در استان المثنی نیز تظاهرات کنندگان ضمن عبور از مانع امنیتی به سمت ساختمان استانداری حرکت کردند، معترضان همچنین با حمله به مقر گروه عصائب اهل عراق در المثنی، ساختمان این گروه، مقر سابق جریان حکمت ملی، مقر حزب الدعوه، جنبش البشائر، حزب الفضیلة را به آتش کشیدند.

تظاهرات کنندگان همچنین در استان میسان نیز مقر عصائب اهل را به آتش کشیدند.

تظاهرات‌کنندگان در استان واسط و ذی قار نیز به ساختمان شورای استانداری این شهر حمله کردند، منابع آگاه همچنین از آتش‌سوزی جریان الاصلاح در استان المثنی خبر دادند، دفتر «کاظم االصیادی» نماینده پارلمان عراق در شهر الکوت هم توسط معترضان به آتش کشیده شد.

همچنین در جریان حمله تظاهرات کنندگان به مقر گروه عصائب اهل حق در ذی قار و درگیری با کادر این گروه 3 تن کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع همچنین از آتش سوزی در ساختمان استانداری بصره و حمله به مقر مجلس اعلای اسلامی عراق در شهر الکوت خبر دادند.

در همین حال منابع از آتش زدن دو خودرو پلیس در بصره و به تصرف درآوردن خودروی سوم خبر دادند.
یکی از تظاهرات کنندگان در دیوانیه نیز پس از سقوط از دیوار ساختمان شورای استانداری به شدت آسیب دیده است.
بیمارستان الشفاء استان بصره هم از مصدومیت 25 تن بر اثر استنشاق گاز اشک آور خبر داد.

منابع آگاه همچنین از رفت و آمد حدود دو هزار تن نیز به میدان التحریر بغداد که تیشرت‌های سبزرنگ یکپارچه بر تن دارند، خبر دادند، این افراد به احتمال زیاد وابسته به یک گروه مشخصی هستند.

حمله به مقر گروه‌های سیاسی عراقی در حالی انجام شده است که مقر جریان صدر در هیچ یک از شهرهای عراق مورد تعرض و حمله قرار نگرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا