سرخط خبرها

دونالد ترامپ قتل ابوبکر البغدادی را تایید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی جزئیات بیشتری از عملیات قتل ابوبکر البغدادی اعلام کرد.

میدل ایست نیوز : رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید گفت: «شب گذشته ایالات متحده آمریکا، رهبر شماره یک تروریست‌های جهان را به دست عدالت سپرد.»

او افزود: «ابوبکر البغدادی مرده است. او بنیانگذار و رهبر داعش بود؛ بی‌رحمانه‌ترین و خشن‌ترین سازمان تروریستی در جهان.»

وی با تاکید بر این نکته که ایالات متحده آمریکا، سالها در جست‌وجو بغدادی بود، تاکید کرد: «دستگیری یا کشتن بغدادی اولویت نخست امنیت ملی در دولت من بوده است.»

وی همچنین تصریح کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این عملیات کشته نشده است و فقط یک سگ زخمیدر حین ورود به تونل محل اقامت البغدادی زخمی شده است اما در مقابل نیروهای البغدادی جزو کشته ‌شده‌ها هستند.

وی درباره جزییات کشته شدن البغدادی گفت: «او در یک تونل مخفی شده بود و قصد فرار داشت که در نهایت جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و همراه سه فرزندش کشته شد.»

ترامپ همچنین تاکید کرد که برای این عملیات از یک ماه پیش اطلاعات جمع آوری شده بود و افزود که برخی کشورها ازجمله روسیه بی آنکه از این عملیات اطلاع داشته باشند به آمریکا اطلاعاتی داده‌اند.

وی گفت که در این عملیات کشورهای روسیه،  سوریه، ترکیه و عراق و سربازان کرد مشارکت داشتند و به طور خاص نیروهای امنیتی عراق نقش فوق العاده ای داشتند.

او افزود که البغدادی با وجود همه کشتارهایی که انجام داد فردی بزدل بود که از وحشت فریاد می زد و گریه می‌کرد و تاکید کرد که عملیات قتل او ۱۵ دقیقه بیشتر طول نکشیده است و از رسانه‌ها خواست که بر این نکته تمرکز کنند که البغدادی خواننده قهرمان نمرد.

او همچنین خبر داد که در ساعت ۵ صبح وارد اتاق عملیات شده و به صورت مستقیم اجرای عملیات را مشاهده کرده است.

رئیس جمهور امریکا از کسانی که این عملیات را خشونت‌بار می خوانند خواست که جنایت های او و آنچه بر سر خلبان اردنی و زنان در عراق و سوریه آورد به یاد آورند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا