سیاسی

دعوت سندیکای مرکزی معلمان به اعتصاب سراسری در عراق

سندیکای معلمان عراق امروز دوشنبه از همه کادرهای آموزشی خواست تا پایان هفته جاری در راستای همبستگی با تظاهرات‌کنندگان دست به اعتصاب سراسری بزنند.

میدل ایست نیوز: سندیکای معلمان عراق امروز دوشنبه از همه کادرهای آموزشی خواست تا پایان هفته جاری در راستای همبستگی با تظاهرات‌کنندگان دست به اعتصاب سراسری بزنند.

«عباس السودانی»، رئیس سندیکای مرکزی معلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «سندیکای معلمان از همه کادرهای آموزشی در سراسر عراق می خواهد تا پایان هفته جاری در همه عراق دست به اعتصاب عمومی و فراگیر بزنند.»

وی افزود: «دعوت سندیکای مرکزی برای اعتصاب سراسری در راستای همبستگی با تظاهرات‌کنندگانی است که خواستار بازخواست مفسدین، تحقق عدالت میان مردم عراق، ارائه خدمات عمومی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای همه قشرهای مردم است.»

از صبح امروز (دوشنبه 28 اکتبر) تظاهرات و اعتصابات دانش آموزان و دانشجویان در بغداد و چند استان دیگر عراق در حمایت از اعتراضات در این کشور آغاز شده است.

همزمان «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح، گفت که برخی نیروهای سیاسی مدیران مدارس را تهدید کرده اند تا با تعطیل کردن کلاس های درس دانش آموزان را به تظاهرات بکشانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا