اجتماعی

نقش پررنگ هنرمندان عراقی در تظاهرات این کشور+فیلم و عکس

هنرمندان و فرهیختگان عراقی به واسطه حضور در میادین تظاهرات و یا حمایت معنوی از آن، با وجود اینکه در خارج از عراق به سر می برند، از تظاهرات مردم این کشور پشتیبانی کردند.

میدل ایست نیوز: هنرمندان و فرهیختگان عراقی به واسطه حضور در میادین تظاهرات و یا حمایت معنوی از آن، با وجود اینکه در خارج از عراق به سر می برند، از تظاهرات مردم این کشور که از اوایل ماه اکتبر کنونی آغاز شده است، پشتیبانی کردند.

بر اساس پیام‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، این همبستگی و همدردی هنرمندان عراقی با استقبال پررنگ تظاهرات‌کنندگان رو به رو شده است، تظاهرات‌کنندگانی که مشارکت هنرمندان را حمایت مهمی برای خود در تداوم اعتراضات اصلاح‌طلبانه و رویکرد تغییرخواهانه خود می بینند.

«حسام الرسام»، خواننده معروف عراقی ترانه‌ای را در ستایش از قهرمانی‌های رانندگان «تُک‌تُک» منتشر کرده است، خودروی سه چرخ تک‌تک در تظاهرات اخیر عراق به وسیله‌ای برای امدادرسانی، انتقال مجروحین به مراکز درمانی، آوردن آب و مواد غذایی و نقل و انتقال رایگان تظاهرات‌کنندگان و به صورت کلی تبدیل به نمادی مهم در تظاهرات عراق شده است.

«کاظم الساهر»، هنرمند دیگر عراقی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشته است: ترانه‌ ملی را که چند سال پیش سرودم، به جوانان معترض اهدا می کنم، این همان چیزی است که «نصیر شمة» به همراه خواننده زن تونسی آن را انجام داد و با انتشار ترانه‌ای همبستگی خود را با تظاهرات عراق اعلام کرد.

در همین راستا، شماری از هنرمندان معروف عراقی در بین تظاهرات‌کنندگان حضور پیدا کردند و برخی از آنها دچار مجروحیت شدند، «مهدی الحسینی»، هنرمند عراقی چندین عکس و فیلم از حضور خود در بین تظاهرات‌کنندگان به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان این کشور منتشر کرده است و در آن، آنها به نیروهای امنیتی توصیه می کنند با تظاهرات‌کنندگان با خشونت رفتار نکنند.

در حین حضور هنرمندان مرد و زن در تظاهرات‌، شماری از آنها بر اثر استنشاق گازاشک‌آور دچار حالت خفگی شده و به بیمارستان‌ها انتقال پیدا کردند. از جمله این افراد می توان به «آسیا کمال»، «اسماء صفاء» و «جواد المدهش» اشاره کرد.

در همین ارتباط، شماری از هنرمندان مانند «حیدر عبدثامر»، «جلال کامل» و «سناء عبدالرحمن» از حضور خود در میان تظاهرات‌کنندگان در میدان التحریر بغداد فیلم‌هایی منتشر کردند.

تصویر منتشر شده از «موفق محمد» شاعر معروف عراقی که با وجود سالخوردگی در تظاهرات میدان التحریر حضور پیدا کرده است، به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است.

بغداد و شماری از شهرهای این کشور از اوایل ماه اکتبر کنونی شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به فساد، بیکاری و وضعیت نابسامان خدمات‌رسانی است، در این تظاهرات شمار زیادی از معترضان و نیروهای امنیتی زخمی و کشته شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا