سرخط خبرهاسیاسی

«اعتصاب اجباری» در بغداد و شماری از شهرهای عراق

در شماری از شهرهای عراق، تظاهرات‌کنندگان در چارچوب نافرمانی مدنی، دست به بستن مسیرهای اصلی و فرعی زدند تا کارمندان دولتی نتوانند در ادارات خود حضور پیدا کنند.

میدل ایست نیوز: بغداد، پایتخت عراق و دیگر شهرهای این کشور شاهد نافرمانی مدنی و اعتصاب‌هایی هستند که تظاهرات‌کنندگان در شماری از استان‌های عراق به راه انداخته اند، به طوری که مسیرهای اصلی بسته شده و از رفتن کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان به ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها ممانعت به عمل می آید.

در بغداد، معترضان خیابان‌های اصلی شهر در مناطق شهرک الصدر و شرق القناة و الزعفرانیة و اتوبان محمد القاسم را مسدود کرده و مانع از خروج کارمندان و دانشجویان از مناطق مسکونی‌شان برای رفتن به ادارات، نهادهای دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس شدند.

در همین رابطه، پایگاه خبری بغداد الیوم ضمن اعلام بسته شدن مسیر منتهی به میادین نفتی در منطقه المشرح توسط تظاهرات‌کنندگان، عنوان کرد این امر در چارچوب نافرمانی مدنی انجام گرفت که گروهی از معترضان دیروز خواستار آن شدند.

تظاهرات‌کنندگان در استان بصره هم در راستای اعلام همبستگی با درخواست‌ها برای اعتصاب عمومی، مسیر منتهی به گذرگاه مرزی الشیب میان عراق و ایران را بستند و با آتش زدن لاستیک خودروها، جاده‌ای که خور الزبیر را به بندر ام القصر وصل می کند، مسدود کردند.

استان‌های بصره، الدیوانیه، میسان، کربلاء و واسط نیز شاهد اقدام تظاهرات‌کنندگان در بستن مسیرهای اصلی و فرعی در چارچوب نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی برای اعمال فشار بر دولت به منظور تحقق مطالبات خود هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا