سرخط خبرهاسیاسی

عبدالمهدی در دیدار با هیات امریکایی: دولت از ابتدای تشکیل در روند اصلاح امور جدی بوده است

نخست وزیر عراق اعلام کرد دولت از ابتدای تشکیل در روند اصلاح امور جدی بوده است و به برنامه‌ها و اقدامات اصلاحی خود برای پاسخگویی به مطالبات مردم عراق ادامه می دهد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق اعلام کرد دولت از ابتدای تشکیل در روند اصلاح امور جدی بوده است و به برنامه‌ها و اقدامات اصلاحی خود برای پاسخگویی به مطالبات مردم عراق ادامه می دهد.

عبدالمهدی در دیدار با هیاتی از مجلس نمایندگان امریکا به ریاست «آدام اسمیت» که رئیس کمیسیون نیروهای مسلح این کشور هم هست، درخصوص مناسبات دوجانبه، راهکارهای تقویت همکاری مشترک و حمایت از برنامه‌ها و اقدامات اصلاحی دولت گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار با تاکید بر اینکه بغداد خواهان برقراری بهترین مناسبات با امریکا و همه کشورهای عربی و منطقه‌ای است، افزود: «دولت از ابتدای تشکیل در انجام اصلاحات جدی بوده و به اجرای برنامه‌ها و اقدامات اصلاحی ادامه خواهد داد و پیش‌نویس قوانین بسیاری را که تامین کننده حقوق و مطالبات مردم عراق در اصلاح منظومه سیاسی و اقتصادی و تحقق زندگی شرافتمندانه به پارلمان ارائه کرده است همچنین تلاش‌ها برای افزایش فرصت های شغلی، جذب سرمایه‌گذاری و فراهم‌سازی بستری ایمن و باثبات که به چرخش چرخ‌های عمران و اشتغال‌زایی برای جوانان کمک می کند، ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، رئیس هیات امریکایی ضمن تاکید بر تداوم همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم و هماهنگی با دولت عراق در خصوص همکاری نظامی، از تلاش‌های دولت عراق و اقدامات اصلاحی و انجام مسئولیت قانونی اعلام حمایت و از تلاش‌های بغداد برای پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم عراق در سایه حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز قدردانی کرد.

در این دیدار، وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی، نائب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع و شماری دیگر از مقامات و مشاوران عراقی حضور داشتند.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا