سیاسی

نشست گروه‌های کُردی با حضور «برهم صالح»: اصلاح قانون اساسی باید در فضایی با ثبات انجام شود/از اصلاحات «عادل عبدالمهدی» حمایت می کنیم

گروه‌ها و احزاب سیاسی کُردی حمایت کامل خود را از اصلاحات مدنظر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق اعلام و بر لزوم حفظ حقوق مردم اقلیم کردستان در صورت انجام هر گونه تغییری در قانون اساسی این کشور تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: گروه‌ها و احزاب سیاسی کُردی حمایت کامل خود را از اصلاحات مدنظر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق اعلام و بر لزوم حفظ حقوق مردم اقلیم کردستان در صورت انجام هر گونه تغییری در قانون اساسی این کشور تاکید کردند.

رهبران احزاب کُردی در نشست اربیل که با حضور «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق و «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان برگزار شد، بر آمادگی اقلیم و طرف کُردی برای نقش‌آفرینی در تلاش‌ها برای حل و فصل اوضاع متشنج کنونی در عراق تاکید کردند.

پس از این نشست، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان بیانیه‌ای در خصوص نشست گسترده گروه‌های کُردی صادر کرد و این نشست را برای بحث و بررسی وضعیت کنونی عراق مهم و ضروری خواند.

وی دراین بیانیه خود افزود: «گروه‌های کردی ضمن اتخاذ موضعی واحد در قبال تحولات جاری، بر حمایت از مطالبات مشروع معترضان در تقویت خدمات‌رسانی، شفاف‌سازی در مدیریت کشور و مبارزه با فساد تاکید کردند و بر لزوم اتخاذ موضع مشترک برای حمایت از گروه‌ها و احزاب عراقی به منظور نجات عراق از وضعیت پرالتهاب کنونی صحه گذاشتند.»

بر اساس بیانیه صادره از سوی بارزانی، گروه‌ها و احزاب کُردی حمایت مطلق خود را از اقدامات اصلاحی عبدالمهدی اعلام کردند و خواستار تسریع در انجام این اصلاحات شدند.

احزاب کُردی همچنین بر حمایت کامل از مطالبات قانونی شهروندان عراقی تاکید و اعلام کردند: «معتقدیم حفظ امنیت، ثبات و نهادهای رسمی کشور جزء مسئولیت‌های همه طرف‌هاست.»

این احزاب همچنین آمادگی خود را برای حمایت از هر گونه تلاشی برای انتقال عراق به مرحله‌ای با ثبات‌تر و منسجم‌تر تاکید و اعلام کردند هر گونه اصلاح قانون اساسی باید در فضای باثبات سیاسی و امنیتی در کشور انجام شود.

احزاب کُردی در پایان با بیان اینکه اقلیم کردستان بدون شک از اصلاح قانون اساسی در شرایط نام‌برده حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: «ما به این شرط از اصلاح قانون اساسی حمایت خواهیم کرد که این اصلاحات در راستای منافع مردم عراق و انتقال کشور به مرحله‌ای بهتر باشد.»

منبع
گلگمش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا