سرخط خبرها

پیشنهاد «نوری المالکی» برای کاهش تنش ها در عراق

«نوری المالکی» ابراز اطمینان کرد که برخی گروه های داخلی و خارجی می خواهند بر موج اعتراضات مشروع مردم سوار شوند و آن را به انحراف بکشانند.

میدل ایست نیوز: «نوری المالکی»، دبیر کل حزب الدعوه و رئیس ائتلاف دولت قانون، با انتشار بیانیه ای راهکاری برای کاهش بحران و تظاهرات در عراق ارائه کرد.

المالکی در این بیانیه تحولات امنیتی در بغداد و استان ها و ادامه خشونت ها و کشته شدن تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی و تعطیل شدن زندگی روزمره و تأثیرات منفی آن بر امنیت و ثبات و اقتصاد کشور را بسیار نگران کننده خوانده است.

او از همه گروه ها خواسته که کمی از شدت تنش بکاهند و درباره پایان کار تأمل کنند و خطری را که عراق را تهدید می کنند ببینند و اولویت خود را توقف حمام خون و توقف ازکارافتادگی منافع عمومی و خصوصی قرار دهند.

المالکی تأکید کرده که دولت موظف به حفظ جان مردم و اموال عمومی و خصوصی است و ابراز اطمینان کرده که برخی گروه های داخلی و خارجی می خواهند بر موج اعتراضات مشروع مردم سوار شوند و آن را به انحراف بکشانند.

او در این راستا پیشنهادی در سه بند مطرح کرده که تشکیل هیئت مذاکره کننده از جانب تظاهرات کنندگان و یکپارچه سازی مطالباتشان و مذاکره جدی آنها با طرف های دولتی و تعهد دولت به اجرای آنها و اصلاح امور و کاهش تنش و تأمین امنیت کشور و نیز اجماع بر سر طرفی که ناظر اجرای توافقات ناشی از مذاکرات دولت با تظاهرات کنندگان در سقف زمانی مشخص باشد را شامل می شود.

وی ابراز امیدواری کرده که تظاهرات کنندگان و دولت پیش از گسترش یافتن قانون شکنی ها این پیشنهاد را بپذیرند.

منبع
مستقله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا