اقتصادیسرخط خبرها

نخست وزیر عراق: هر اختلالی در تدوین لایحه بودجه 2020 به پیشرفت در عرصه های اقتصاد و بهداشت و آموزش آسیب می زند

نخست وزیر عراق از کمیته تدوین لایحه بودجه کشور خواست که جلسات خود را افزایش دهد تا هرچه سریع تر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، تأکید کرد که بودجه عمومی کشور برای سال 2020 صرفا مبالغ درآمد و هزینه نیست و هر اختلالی در آن به پیشرفت اقتصادی و بهداشتی و آموزشی عراق ضربه می زند.

نخست وزیر عراق امروز (پنجشنبه 7 نوامبر) در جلسه کمیته تدوین بودجه 2020 عراق شرکت کرد و از این کمیته خواست که جلسات خود را افزایش دهد تا هرچه سریع تر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند.

در این جلسه پروژه های متوقف مانده که باعث هدررفتن اموال و فرصت های شغلی فراوان شده و پروژه هایی که پس از توقف طولانی دوباره راه اندازی شده و نیز مسائل اقتصادی مربوط به بودجه را بررسی کرد.

او در این جلسه اظهار داشت که بودجه بر زندگی مردم و اقتصاد کشور تأثیر مستقیم دارد و دولت می کوشد که بودجه ای تدوین کند که بتواند به روش علمی درست اقتصاد کشور را مدیریت کند و در آن درآمدهای غیر نفتی افزایش یابد و اصلاحات جدی درباره همه مشکلات مالی معلق مانده صورت بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که اختلافات بر سر بودجه با روحیه ملی و انصاف حل شود و خواستار نظارت و بازرسی دقیق اجرای بندهای بودجه شد.

عبدالمهدی پس از این جلسه به خبرنگاران نیز گفت که 5 هزار پروژه بلاتکلیف در کشور شناسایی شده و خبر داد که دولت به رویکرد تازه ای درباره اجرای پروژه ها در لایحه بودجه سال آینده رسیده است.

عادل عبدالمهدی روز سه شنبه در سخنانی در هیئت دولت عراق که از تلویزیون این کشور پخش شد تأکید کرد که به علت اعتراضات روند تدوین لایحه بودجه به مشکل خورده و تأخیر در این موضوع به اقتصاد کشور آسیب می زند.

دولت عراق پیش از این اعلام کرده بود که با تغییر ساختاری بودجه لایحه ای پروژه محور و نه هزینه محور ارائه خواهد کرد. عراق برای این منظور از مشاوره چند مرکز جهانی استفاده کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا