سرخط خبرها

اردوغان: همسر ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده‌ایم+تصاوير

منابع ترکیه خبر داده اند که همسر، خواهر، داماد ابوبکر البغدادی با 5 کودک دستگیر شده اند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که همسر «ابوبکر البغدادی»، رهبر کشته‌شده داعش بازداشت شده است. مقامات ترکیه روز گذشته نیز خبر از بازداشت «رسمیه عواد»، خواهر ۶۵ ساله ابوبکر بغدادی خبر داده بودند.

طبق اعلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه همسر ابوبکر بغدادی توسط نیروهای ترکیه بازداشت شده است.

اردوغان روز چهارشنبه (۶ نوامبر) همچنین گفت: «ابوبکر البغدادی خودش را [با جلیقه‌ای انتحاری] منفجر کرد و آمریکا این رویداد را با یک کمپین درجه یک تبلیغاتی و ارتباطاتی برجسته ساخت».

او افزود: «خب ما هم همسر او را بازداشت کردیم، ولی ببینید ما هیچگونه سروصدایی در این باره به پا نمی‌کنیم. من این رویداد را امروز برای اولین بار اعلام کرده‌ام».

رئیس جمهوری ترکیه جزییات بیشتری در باره زمان دقیق و مکان بازداشت همسر ابوبکر بغدادی چیزی ذکر نکرد.

ویلیام مک‌کنتس، پژوهشگر آمریکایی و کارشناس مسایل خاورمیانه در اثری تحقیقاتی که در باره داعش منتشر کرده، نوشته است که «أسما» زن اول البغدادی دختردایی او بوده است.

مقامات ترکیه روز گذشته (سه‌شنبه) از بازداشت رسمیه عواد، خواهر ۶۵ ساله رهبر کشته‌شده داعش در شهر اعزاز خبر داده بودند. اعزاز، یکی از شهرهای مرزی واقع در شمال سوریه است که در لحظه حاضر کنترل آن را نیروهای ترکیه برعهده دارند.

رسمیه عواد به هنگام دستگیری با پنج کودک همراه بوده است. همچنین اعلام شد که شوهر و عروس خواهر بغدادی نیز دستگیر شده‌ و ‌بازجویی از آنها آغاز شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقام‌های ارشد ترکیه نوشته بود که تحقیقات و بازجویی از این افراد می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری پیرامون چگونگی فعالیت و سازماندهی داعش در اختیار مقامات امنیتی قرار دهد.

ابوبکر بغدادی چندی پیش در جریان عملیات نیروهای نظامی آمریکا در یک تونل اقدام به خودکشی کرده بود. داعش نیز پنجشنبه ۳۱ اکتبر با انتشار یک پیام صوتی خبر کشته شدن رهبر خود را تایید کرده و در عین حال اعلام کرده بود که از آمریکا انتقام خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا