سرخط خبرهاسیاسی

«اخبار الیوم»: انصارالله طرح صلح با عربستان را به مقامات سعودی ارائه داد

روزنامه یمنی «اخبار الیوم» خبر داد که هیئتی از انصارالله با سفر به عربستان طرحی برای صلح با عربستان را به مقامات این کشور تحویل داده است.

میدل ایست نیوز: نشریه یمنی «اخبار الیوم» خبر داد که گروه انصار الله (حوثی) ابتکار عملی برای صلح با عربستان را به مقامات عربستان ارائه داده است.

این روزنامه در شماره امروز (شنبه 9 نوامبر) به نقل از منابع آگاه خبر داد که هیئتی از انصارالله به ریاست «علی الکحلانی» و «حسین العزی» اوایل هفته گذشته به عربستان سعودی سفر کرده و پس از تحویل طرح ابتکاری برای صلح با عربستان به مقامات عربستانی روز چهارشنبه به یمن برگشته است.

براساس این گزارش مهمترین بخش های ابتکار انصارالله برای صلح با عربستان، عقب نشینی نیروهای انصارالله از مرزهای عربستان به عمق 20-40 کیلومتر و دریافت ضمانت از عربستان با تأیید نهادهای بین المللی درباره عدم تعرض است.

این گزارش افزوده که براساس این طرح از عربستان خواسته شده که جنگ در یمن و حمایت از ارتش ملی یمن را متوقف کند و به تأمین هزینه های لازم برای بازسازی زیرساخت های ویران شده یمن در جنگ متعهد شود.

این منابع افزوده اند که عربستان پذیرفته که این طرح انصار الله را بررسی کند و قرار است تا چند روز آینده جزئیات بیشتری از این طرح فاش شود.

گروه انصارالله پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو اعلام کرد که برای نشان دادن حسن نیت خود حملاتش به تأسیسات عربستان را متوقف می کند.

منبع
اخبار الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا