اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

ادامه تظاهرات در لبنان زیر فشارهای بین المللی برای تشکیل هرچه سریعتر دولت

تظاهرات و اعتصاب ها در لبنان در اعتراض به اوضاع اقتصادی و فساد و نظام سیاسی کشور در حالی ادامه یافته که مشورت های سیاسی تاکنون در تشکیل دولت بی نتیجه مانده است.

میدل ایست نیوز: تظاهرات و اعتصاب ها در لبنان در اعتراض به اوضاع اقتصادی و فساد و نظام سیاسی کشور در حالی ادامه یافته که مشورت های سیاسی تاکنون در تشکیل دولت بی نتیجه مانده است.

به گزارش «الجزیره»، سعد الحریری نخست وزیر لبنان، می کوشد که یک دولت تکنوکرات غیر سیاسی تشکیل شود و اصراری بر ماندن در سمت نخست وزیری ندارد.

براساس این گزارش «جریان ملی آزاد» به ریاست «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، نیز خواستار تشکیل دولت تکنوکراتی است که اعضای آن را احزاب تعیین کنند.

براساس این گزارش، مذاکرات بدون رسیدن پیشرفت چندانی ادامه دارد. در همین حال، «ساروج کومار»، مدیر منطقه ای بانک جهانی از مقامات لبنان خواست که ظرف حداکثر یک هفته دولت را تشکیل دهند تا شاخص های اعتماد به اقتصاد کشور بیش از این افول نکند.

همزمان «فادی ابوشقرا»، نماینده شرکت های توزیع کننده بنزین در لبنان گفت که در 60 درصد پمپ ها، بنزین تمام شده و بنزین موجود در بازارها فقط برای دو روز کفاف می دهد.

وی گفت که به علت اختلالاتی که در نظام بانکی پیش آمده و خودداری بانک  از پرداخت حواله های ارزی دلاری، امکان واردات بنزین وجود ندارد.

رئیس جمهور لبنان امروز (شنبه 9 نوامبر) از رؤسای بانک های این کشور خواست که در جلسه ای برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور، در دفتر وی حاضر شوند.

«سلیمان هارون»، رئیس اتحادیه بیمارستان های لبنان نیز گفت که بیمارستان ها برای واداشتن بانک ها به پرداخت حواله های دلار لازم برای خرید تجهیزات پزشکی، جمعه آینده از پذیرش هر بیماری به جز حالت اورژانس و فوق العاده و دیالیز و درمان شیمیایی خودداری خواهند کرد.

از اوت گذشته، در پی افزایش قیمت دلار در بازارهای لبنان، بانک های این کشور پرداخت دلار را بسیار محدود کردند.

همچنین در دو هفته اول تظاهرات، بانک های لبنان نیز تعطیل شدند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا