سیاسی

اعلام حمایت ائتلاف الفتح از مرجعیت دینی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی عراق

ائتلاف الفتح عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد از مرجعیت دینی که مایه حفظ امنیت امت، صیانت از وطن و مدافع سرسخت حقوق ملت است، حمایت می کند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف الفتح عراق با صدور بیانیه‌ای از نقشه راه اعلام شده از سوی مرجعیت دینی حمایت کرد.

ائتلاف الفتح با بیان اینکه عملکرد دولت را بر اساس بازه زمانی مشخص برای اجرای بسته‌های اصلاحی زیر نظر داریم و از آن حمایت می کنیم، اظهار داشت: از اصلاحات مدنظر دولت در زمینه تامین اجتماعی، فراهم‌سازی زندگی آبرومندانه برای شهروندان، اشتغالزایی برای بیکاران و تامین مسکن مناسب از رهگذر توزیع اراضی و پرداخت وام برای ساخت آن، حمایت می کنیم.

ائتلاف الفتح با اشاره به هماهنگی با فراکسیون‌های دیگر و حمایت از تصویب قوانین لازم برای انجام بسته‌های اصلاحی دولت، عنوان کرد: ما از اصلاح بنیادی قانون اساسی و بازنگری در بندهای آن در راستای اصلاح نظام سیاسی و ساماندهی به نهادهای دولتی و لغو ادارات غیر ضروری حمایت می کنیم.

این ائتلاف با اعلام حمایت از دستگاه قضایی برای بازبینی واقعی در همه پرونده های فساد متعلق به مسئولان بلندپایه فارغ از وابستگی‌های سیاسی، اجتماعی و قومی‌شان اظهار داشت: ما از نیروهای امنیتی در دفاع از امنیت عراق در برابر تروریسم داعشی و هرگونه تجاوز خارجی پشتیبانی می کنیم، نیروهای امنیتی در حفظ امنیت تظاهرات کنندگان و مقابله با قانون شکنان که سعی دارند به اموال عمومی و دولتی آسیب برسانند، نقش اساسی ایفا می کنند.

ائتلاف الفتح در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش های دولت برای اعمال قانون، برقراری امنیت و انحصار سلاح در دست نیروهای دولتی، اظهار داشت: آماده همکاری با گروه‌های سیاسی برای بازبینی واقعی در روند سیاسی کشور و اصلاح اشتباهات هستیم، هیچ عیبی در بازبینی امور نیست بلکه عیب اساسی در پافشاری بر اشتباهات گذشته است، امیدواریم به اصلاحات واقعی و ریشه‌ای برای رفع اشتباهات دست یابیم.

ائتلاف مذکور در ادامه خطاب به مردم عراق اظهار داشت که اشتباهات و ناکامی‌های بزرگی روی داده است اما یقینا پیروزی های سترگی نیز حاصل شده است که می توان به پیروزی به دست آمده علیه گروه تروریستی داعش و القاعده اشاره کرد که در سایه شکیبایی، فداکاری و خون شهدا به دست آمده است.

ائتلاف الفتح در پایان با اعلام حمایت از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز که برای اصلاح امور و رفع فساد به خیابان‌ها آمده اند، عنوان کرد: ما از مرجعیت دینی که مایه حفظ امنیت امت، صیانت از وطن و مدافع سرسخت حقوق ملت است، حمایت کرده و شعارمان اطاعت از بیانات ایشان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا