سرخط خبرهاسیاسی

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق موارد نقض قانون در تظاهرات را مشخص کرد

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه ای توضیح داد که طبق قانون چه اقداماتی در تظاهرات، جرم است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با صدور بیانیه ای تأکید کرد با «خرابکارانی» که می کوشند تا تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق را به انحراف بکشانند، برخورد قاطع خواهد کرد.

در بیانیه دفتر عبدالمهدی تأکید شده که در کنار تظاهرات مردم، اقدامات خرابکارانه و تروریستی آشکار رخ داده که هدف از آن، ضربه زدن به اقتدار دولت و تضعیف آن و آسیب رساندن به ملت و امنیت عراق است.

این بیانیه افزوده که رفتارهایی مانند قتل عمد شهروندان و نیروهای امنیتی، هیچ نسبتی با کنش دموکراتیک ندارد و اقدام جنایتکاران به تهدید شهروندان بی گناه و نیروهای امنیتی، حداکثر 7 سال زندان خواهد داشت.

در این بیانیه همچنین آمده که جلوگیری از حضور کارکنان دولت در محل مأموریتشان، 3 سال زندان و ضرب و جرح و اعمال خشونت علیه شهروندان حداقل یک سال زندان در پی خواهد داشت.

براساس این بیانیه، تخریب یا آسیب زدن به ساختمان های عمومی، دولتی یا تأسیسات حکومتی و ملی مانند پل ها و جاده ها، یک جرم با عواقب شدید قضایی است و آتش زدن خانه های مردم بی گناه و دفاتر امنیتی و ادارات رسمی و شبه رسمی، به حبس طولانی مدت یا ابد می انجامد، ضمن اینکه تشویق مالی چنین اقداماتی حداکثر 20 سال زندان در پی خواهد داشت.

این بیانیه در ادامه مخالفت با دستورات مقامات رسمی درباره منع آمد و شد و حمله به نیروهای امنیتی مستقر در میدان های تظاهرات و نیز شایعه پراکنی و اخبار دروغ و تشویق علنی به خودداری از اجرای قانون را جرم با محکومیت حبس دانسته است.

در این بیانیه از معترضان خواسته شده که از روش های مسالمت آمیز برای بیان اعتراضات خود و مطالبه حقوق مشروع استفاده کنند تا دولت بتواند آنها را اجرا کند و از کارهایی که در قانون کشور جرم تلقی می شود، خودداری کنند و با دستگاه های امنیتی برای بازداشت عناصر مخرب همکاری کنند و به بدخواهان عراق فرصت سوءاستفاده ندهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا