سرخط خبرها

ادعای «الحره»: ربایش رئیس پژوهشگاه بهبود امنیتی وزارت کشور کار «عصائب اهل الحق» بوده است

یک منبع آگاه در وزارت کشور عراق به «الحره» گفت که سرتیپ «یاسر عبدالجبار» توسط گروه عصائب اهل الحق به ریاست «قیس الخزعلی» ربوده شده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه در وزارت کشور عراق به شبکه امریکایی «الحره» خبر داد که ربوده شدن مدیر پژوهشگاه عالی بهبود امنیتی و اداری در وزارت کشور کار گروه شبه نظامی «عصائب اهل الحق» بوده است.

این منبع مدعی شد که تحقیقات وزارت کشور نشان می دهد که سرتیپ «یاسر عبدالجبار» توسط گروه عصائب اهل الحق به ریاست «قیس الخزعلی» ربوده شده است.

این منبع افزوده که علت این اقدام، خودداری عبدالجبار از تن دادن به فشارهای عصائب درباره اعطای 150 کرسی به این گروه شبه نظامی جهت آموزش در پژوهشگاه بهبود عملکرد امنیتی مزبور بوده است.

به گفته این منبع، عصائب مدعی است که به ازای هر نماینده اش در مجلس باید حق معرفی 10 دانشجو را به این پژوهشگاه داشته باشد و چون 15 کرسی در مجلس دارد می تواند 150 دانشجو به پژوهشگاه معرفی کند، اما سرتیپ عبدالجبار با چنین استدلالی مخالف است ضمن آنکه افراد معرفی شده را فاقد صلاحیت دیده است.

این منبع ادامه داد که افرادی در عصائب برای معرفی هر دانشجو به این پژوهشگاه تابع وزارت کشور 10 هزار دلار از دانشجویان دریافت کرده اند.

«عادل عبدالمهدی» روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای این اقدامات را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی بدون قید و شرط یاسر عبدالجبار شد.

براساس فیلم های منتشرشده در شبکه های اجتماعی، سرتیپ یاسر عبدالجبار روز پنجشنبه در منطقه جادریه بغداد در نزدیکی منزل مسکونی رئیس مجلس عراق توسط چند خودرو محاصره و مجبور به سوار شدن در یکی از آنها می شود.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا