سیاسی

بازداشت «ابومازن» سیاستمدار سنی متحد «هادی العامری» به علت فساد مالی

یک منبع قضایی خبر داد که ابومازن برای تفهیم اتهام درباره پرونده های فساد در دوره استانداری اش به دادگاه احضار و برای بازپرسی بیشتر بازداشت شده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع قضایی از بازداشت احمد الجبوری (ابومازن)، استاندار سابق صلاح الدین و نماینده مجلس عراق، پس از احضار وی به شعبه دادگاه کرخ بغداد خبر داد.

به گزارش «ناس نیوز»، یک منبع قضایی خبر داد که ابومازن امروز (دوشنبه، 25 نوامبر) برای تفهیم اتهام درباره پرونده های فساد در دوره استانداری اش به دادگاه احضار و پس از ارائه توضیحات برای بازپرسی بیشتر بازداشت شده است.

هیئت پاکدستی عراق روز گذشته از صدور حکم احضار احمد الجبوری معروف به ابومازن در پی پرونده های فساد مربوط به دوره استانداری اش خبر داده و گفته بود که پرونده وی به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

احمد الجبوری (ابومازن) زاده بیجی است که در پروژه «شوراهای بیداری عشایر» با امریکایی ها همراهی کرد و تاجر دام و زمین است. او در سال 2013 به استانداری صلاح الدین (مرکز آن: تکریت) رسید و سپس وزیر امور استانداری ها شد. در سال 2017 به اتهام فساد مالی بازداشت و پس از مدتی به علت نبود ادله کافی آزاد شد. او نفوذ بسیار بالایی در استان های نینوا و صلاح الدین دارد و به خمیس الخنجر بسیار نزدیک است.

اتهامات بسیاری درباره نقش وی در خرید و فروش مناصب دولتی مطرح شده است. او به لحاظ سیاسی از سران ائتلاف فتح به ریاست «هادی العامری» است.

او در 20 ژوئیه 2019 به علت فساد مالی ازسوی ایالات متحده امریکا تحریم شد.

دستگاه قضایی عراق همزمان با تظاهرات مردم این کشور علیه فساد، تعداد قابل توجهی از مقامات محلی و استانداران و وزرای سابق عراق را بازداشت کرده است.

هادی العامری خمیس الخنجر بناء
از چپ: خمیس الخنجر، هادی العامری، نوری المالکی، احمد الجبوری (ابومازن)
منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا